vulnerable -

Tisdag 11 september

När vi vaknade imorse tog jag en dusch, sminkade mig och åt. Sen var det dags för mig att ge mig av mot Campus för att gå på studievägledningssamtal. Det tog typ 1 timme, men hon var jättetrevlig hon som jag fick prata med. Blev dock inte så mycket klokare på vad jag faktiskt ska plugga. Är ju inne lite på förskollärare/grundlärare F6-3 men fick idag veta att jag inte kan läsa en utav dom och läsa till nå extra för att få behörighet till den andra, utan de är så pass olika att man nästan måste läsa båda programmen (totalt 7,5 år) för att få examen i båda och behhörighet till båda. Det gjorde mig lite besviken, för jag vet inte vad jag helst vill bli. Tänkte det var asbra att kunna jobba som båda.. Måste ta en ordentlig funderare.. Hon gav mig rådet att pröva på lågstadiet genom att gå bredvid någon som jobbar där, och mamma gör ju det så jag kommer nog göra det framöver. Först och främst ska jag i alla fall ta tag med att plugga Engelska B och kanske även Matte B, utan dom kommer jag inte in överhuvudtaget på utbildningarna (matte b behövs bara till grundlärare inte förskollärare). Därför ska jag få tag på Lärcentrum imorgon då jag måste plugga dom ämnena där..
 
Efter vi var klar där åkte jag hem och möttes av en frusterad pappa som inte fick lilla gumman att sova. De gick ut på en promenad så jag la mig i soffan och vilade. Sen blev klockan 13 och det var dags att fara till Babysimmet. Idag kom det en pappa med en dotter också så nu är vi 5 barn i gruppen :) Vet ej vartifrån men FAN vad jag kände igen den pappan.. Önskar jag kunde komma på varför.. Känns som han skulle kunnat vara en vikarie när jag själv gick i skolan, men kan inte minnas inom vad i så fall.. Måste göra lite efterforskningar tror jag, jag hatar nämligen att känna igen någon men inte kunna placera den! Hur som helst, på lektionen idag fick barnen testa att dyka på riktigt och OJ så duktiga de var allihopa :) Inte nå grin på någon :) Efter 2-3 dyk så provade vi att dyka tillsammans med Ronja, Totta höll i henne och jag dök bara ner bredvid dom, skitkul att se hur hon ser ut när hon hamnar under vatten :) De fick även öva på att hålla sig fast i kanten och det klarade Ronja galant, hon försökte ju tom klättra upp hon :P Och som vanligt var hon som en speedad fisk hela lektionen, när jag höll henne mot slutet så fick hon syn på en grön taggboll på kanten av bassängen och fick då fnatt och började toksprattelsimma bort mot den, hon var så ivrig att hon svalda massa vatten och satte ordentligt i halsen, men inte blev hon ledsen för det. Hon hostade och sen skyndade hon sig och grep tag om bollen, lilla tokan!! :)
 
Efter det åkte vi hem och jag försökte lägga Ronja. Tog ett tag, men hon somnade i alla fall i sin säng ;) Sen somnade jag på soffan.. Så fort jag inte gör något vettigt så blir jag astrött vid 16-tiden.. Sov till efter 17, det gjorde även Ronja. Pappan passade på att spela datorspel han :P Sen åt vi middag, blev rester idag. Lekte med Ronja, som fick öva på att gå med gåstolen, även åka litegrann :P Sen fick hon yoghurt med jordgubbssylt (pappans påhitt) men det var ingen hit i alla fall, kanske är den för kall? Efter det ett litet bad och sen mys och läsning i sängen och sen välling och sova. Tog väl drygt 1 halvtimme, men rätt fort somnade hon :) Totta ville se på film, någon utomjordningfilm som Nomi Rapace är med i, men jag tyckte den verkade dålig så jag satt och höll på med datorn hela kvällen.. Vet inte riktigt vad jag gjort dock mer än att blogga? Jo just, jag förberedde för samtalet med min chef imorgon och så kollade jag på olika förskolor/koperativ.. Nu är klockan alldeles för mycket, jag måste sova om jag ska orka in till stan till 9 imorgon bitti. Jag och Ronja ska på Öppna förskolan med Mickan & Philip och kanske någon mer :)
 











 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: