vulnerable -

Mer ord

Hehe glömde ju två ord som man hör dagligen och det är
Ka-ka = kaka, kex
Gocka = Dockan som är det käraste hon har näst efter snuttisarna. Hon bäddar och kör omkring på dockan dagarna i ändan. Ibland undrar jag om hon känner på sig att hon ska bli storasyster eller om hon bara är en "dock-tjej" som moster Lollo var.

Har ju inte nämnt det då jag inte bloggat på år och dar, men Ronja är så lik Lollo till sättet när Lollo var liten. Modig, våghalsig, klätterapa, orädd, kort temperament, skriker rakt ut, stampar med fötterna när hon blir otålig, älskar dockor, älskar att måla, busig, omtänksam, djurälskare.

Typ allt jag inte var :p Nä men jag var blyg och tyst när jag var liten, blev jag arg/ledsen knep jag ihop och tryckte mig mot väggarna. Höjdrädd som fan och det påverkar att jag var rädd för nya saker och att testa grejer som att klättra, åka karuseller osv. Jag var rätt ego som barn och intresserade mig mest för böcker/ord vilket iofs Ronja också gör :)
Bla bla, jag ser mycket Lollo egenskaper i Ronja i alla fall och faktum är att jag är glad för att hon är mer så för då kommer hon våga ta för sig mer här i livet än vad hennes hönsmamma gjort/gör ;)

<3



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: