vulnerable -

Jag kommer väl igen, när likgiltigheten släppt

Jag tänker på att jag ska blogga, men "orkar" fan aldrig.. Har som ingen lust egentligen, fast jag vill dokumentera varje dag, men orkar inte ta mig tiden. All ledig tid vill jag bara ligga i soffan och titta på någon serie. Mer än så är jobbigt.. Egentligen inte, men, allt tar emot. Försöker hålla humöret uppe, men det är svårt. Det går bra när jag umgås med andra, men så fort jag kommer hem så spricker fasaden.. Mitt tålamod som jag tyckte brukade vara oändligt, är numera bortblåst.. November, november. Jävla november. En jävla skitmånad som ligger och gnager sönder all energi och vilja. Jag försöker verkligen att inte låtas dras ner av mörkret, kylan, jobbet osv.. Men, hur mycket jag än fyller mina dagar med kärlek från världens finaste unge och saker att göra så kommer alltid kvällarna med en smäll på käften och sänker mig. Det är då man har den där "egentiden" att göra saker man vill och borde. Framförallt borde. För när man jobbar eller är ensam med världens finaste unge, får man inte så mycket gjort förutom matlagning, diskning och småstädningar..

Borde plugga.
Borde blogga.
Borde städa.
Borde julfixa.
Borde fixa med bilder på Ronja.
Borde fixa album till Ronja.
Borde sy massa saker jag vill göra.
 
Orkar ingenting.
 
godnatt!
 
Jo, november var den månad världens finaste unge föddes i, men jag har de senaste 10 åren alltid mått skit under just november månad. (Även förra året, trots att jag just hade fått världens finaste unge. Men då var det mest pga att jag hade blitt sydd och hade så jävla ont och hatade att resa mig upp, gå på toa och att duscha. Mådde faktiskt riktigt jävla dåligt över stygnen och avslaget.. Det var det värsta med hela förlossningen tycker jag, konstigt nog :/ ).  Hur som, jag skulle väl gissa på att det är sk årstidsdepression, då jag ser väldigt tydliga mönster och samband med mitt mående och vissa månader/årstider/perioder. September, november och jan-feb är värst.. Och så kommer alltid ett bakslag i april-maj när man låtit sig tro att man mår bra för att det äntligen är vår och sommar på gång, och så kommer snön eller något annat som slår ner mig en kortare stund.. Anyhow, november är snart slut...... Och då kommer julångest istället. Och i år har jag bättrat på den med att plugga eng b som ska vara klar den 14 december. Ja jag vet inte vad jag tänker med? Riktigt puckat beslut i alla fall!!
 
Godnatt!
 
Fast varje gång Ronja ler mot mig och ger mig en kram eller puss så känns det bra igen. Superbra ♥



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: