vulnerable -

Lördag 3 november

Började morgonen med att Ronja sov länge, det mest för att hon varit vaken under natten :( Totta var snäll nog att ta hand om det så jag fick sova. Vi vaknade först halv 9 så då kände man sig utsövd vill jag lova ;) Åt frukost, sen gjorde vi oss klara och åkte in på stan, Lisa ville bla på Syssla. Men det var ju en röd dag (all helgona) så Syssla var såklart stängt. Även de flesta andra butiker men Kärnan och Domus skulle öppna kl 12 så vi satte oss utanför i solen (!!!) och väntade. När Kärnan slog upp portarna gick vi in där och satte oss och fikade på Krikelin. Sen fanns det inte så mycket mer att göra så vi for hem. Ronja fick mat, sen packade vi in oss i bilen igen och styrde kosan mot Rödön och en liten marknad som de hade där vid Rödö Kyrka. Jättemysig marknad med massa småbodar :) Vi (för det var Totta som hade kontanterna) köpte ett par lila vantar till Ronja, 3 små julgranspynt som föreställde kyrkklockor av glaspärlor, en tomte, glögg och något mer tror jag. Så avslutade vi med att köpa lite lotter som stödde några behövande, Totta vann såklart :P Sen for vi hemåt igen.
 
Väl hemma sydde jag klart klänningen, den vart jättebra om jag ska säga det själv ;) Så gjorde vi tacos och åt, Ronja fick också och hon verkade gilla det :) Majs älskar hon i alla fall ;) Efter middagen passade jag på att mixa banan och vispa marsansås mm innan Ronja la sig så det inte skulle väsnas så mycket. Lisa vilade lite, Totta la Ronja och jag gjorde i ordning tårtorna, allt utom grädden och frukten ovanpå vill säga. Ville att de skulle stå och safta till sig :)
 
Efter jag var klar med det, och Ronja sov, så satte vi oss och kikade på "Modig", den var helt okej! Lite bättre än de senaste filmerna som kommit från Disney faktiskt tyckte jag :) Sen såg jag och Lisa på "Så mycket bättre" på tv4play.. Jag gillade Darins version av "En apa som liknar dig", Lindas version av "Nåt för dom som väntar" och Ugglas version av "Jag och min far". Lovely! Lisa gick och la sig och jag pysslade på med småfix inför morgondagen..
 
 
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: