vulnerable -

Onsdag 19 september

Jag och Totta gjorde en deal igår kväll att jag skulle ta Ronja på natten så skulle han kliva upp med henne på morgonen och åka iväg och göra ärenden så jag fick sova. Jag vaknade dock vid åtta när de skulle åka och kunde inte somna om, typiskt va :P Tog en dusch och hängde undan all tvätt, fixade med disken och efter jag ätit och sminkat mig gick jag igenom Ronjas kläder. Städade bort alla kalla sommarkläder och kläder hon vuxit ur, letade fram lite kläder jag köpt under sommaren/hösten och klippte bort lappar mm. Blev genast mycket bättre ordning och rymligare i hennes lådor. Hon har dock alldeles för många klänningar ;) Och jag vill bara sy fler haha..
 
Totta & Ronja kom hem men Ronja hade somnat i bilen så vi la henne i vagnen och så satte sig Totta med henne hos Dudda. Efter en timme kom de upp. Ronja fick mat som hon knappt åt av. Sen gick vi ner till Dudda då deras mamma var där och deras mormor också skulle komma på besök. Ronja var en liten odåga som skulle röra allt som hon kunde välta över sig eller sätta i halsen. Sen gick vi hem och jag påbörjade försök att lägga Ronja. Tog sin lilla tid men tillslut så somnade hon. Totta var iväg och drog upp båten i Ope och fixade massor av banankartonger med sin pappa och bror. När Ronja vaknat satte jag mig med henne i soffan, hon var ju nyvaken och lite gosig. Jag gav henne ko-kudden och då gosade hon ner sig i den och somnade, mysfaktor på 110%!! Tottas pappa kom upp en sväng och hälsade på, Ronja passade på att äta på hans nycklar. Sen gjorde vi middag som fick bli potatis, fiskpinnar och romsås. Ronja åt gurka och vindruvor (Totta köpte nya åt henne idag som vi skrattade och sa att vi skulle käka upp ikväll).
 
Sen tog Totta och dammsög och jag och Ronja hjälptes åt (Ronja stjälpte mest) att sätta på ett påslakan på min saccosäck. Sen när dammsugningen var klar tog vi ut den i vardagsrummet och mös på den. Sen fick Ronja gröt som hon vägrade äta, inte ens med lite katrinplommon gick det ner. Badade gumman och sen läste vi böcker och så fick hon välling och somnade på en gång :) Totta gick och spelade Magic hos Morgan och jag satte mig framför datorn och blev kvar här hela kvällen :P
 
Fick leka med farbrors plastmuggar, det var roligt!

Ronja skulle ta gamm-mommas glasögon så då fick hon ett eget par ;)

Fyra generationer :)


Roligt att åka banankartong ;)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: