vulnerable -

Lilla sjuklingen

Mitt älskade lilla hjärtegryn är sjuk.. Hatar att se henne må dåligt, ha ont, inte kunna andas ordentligt..

Hon har vaknat till flera ggr under kvällen då hon är täppt i näsan. Har dock somnat om när jag gett henne snuttisarna och strukit henne över pannan och lagt en filt över henne. Vanligtvis sover hon inte med filt/täcke men det verkar gå bra nu när hon är tussig.. I alla fall så vaknade hon ännu en gång men denna gång gick det inte att få henne att somna om, hon var alldeles för täppt :( Man ser hur trött hon är, att hon bara vill fortsätta sova, men att hon får lite panik av att inte kunna andas med näsan.. Och så vet jag att jag bara kan göra en sak, ge henne koksaltlösning i näsborrarna. Tog upp henne och gick på toan, bytte blöja och sen fick hon näsdropparna, men gick ju inte träffa då hon vred sig och gallskrek samtidigt som hon fäktade med armarna för att få bort mig. Fanns bara ett sätt kvar och det är att lägga henne ner och sen sätta sig över så man håller fast armarna, sen är det bara att droppa i näsan.. Men gissa vem som skrek värre än någonsin? :'( mitt stackars lilla hjärtegull, hon skrek verkligen i panik och spotta och fräste :( fick henne lugn rätt fort och så började hon nysa ut all skit i näsan.. Sen fick hon välling och efter det somnade hon om, hoppas det håller i sig!!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: