vulnerable -

Likisar

Hon är som sin mor, ligga på mage is the shit ;)

Något jag tyckte var jobbigt under andra halvan av graviditeten var att jag inte längre kunde ligga på mage.. Jag var ju van vid att somna så varje kväll så att ligga på sida var inte lika skönt, magen/Ronja la sig ju som mot madrassen så hela jag lutade ju snett när jag låg på sidan (sjukt svårt att förklara i ord) så jag fick ont i rygg, axlar mm.. Tills jag fick min älskade gravidkudde av Totta! :) Då hade jag den som stöd framför mig, man kan säga att jag skedade med min kudde, jag var stora skeden och kudden den lilla, och guuud vad skönt det blev att sova igen!! Ibland så skönt att jag kunde vakna och hade dreglat som en gris ;)

Sen kan jag ju säga att den där kudden inte bara blev min bästa vän genom graviditeten utan vi knöt en livslång relation till varandra och kommer aldrig lämna varandra! Ett tag efter Ronja föddes testade jag såklart att sova på mage, och så var jag fast igen, men denna gång är det ännu bättre för nu har jag min älskade kudde som stöd mellan benen och hakan så man inte har ont någonstans i ryggen när man vaknar :) Det tråkiga är att jag i sömnen vänder mig och hamnar på sida, och så vaknar jag ol nätterna av att jag legat för hårt på kudden så hela örat är ömt :( Förstår inte vad det är för fel.... Jaja massa dravel när jag egentligen bara skulle visa att Ronja föredrar att ligga på mage precis som sin mamma ;)


Och just det, inatt campar jag och Totta i vardagsrummet.. Vi utför test på vår lillas sömn :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: