vulnerable -

En klar förbättring!

I lördags köpte vi ju större nappflaskor, så nu vid läggningen gör vi välling på 3 dl vatten och typ 6&1/2 matskedar pulver (använder numera Sempers fullkornsvälling från 8 månader) och så har vi också börjat lägga henne redan kl 19. Och vet ni, det funkar MYCKET bättre. Nu somnar hon nästan alltid efter den flaskan. Jag vet inte om det beror på att hon får så mycket mat hon vill ha på en gång eller om det är för att vi lägger henne tidigare, men det är så skönt att slippa att hon ska sätta sig upp, ställa sig upp, leka med gosedjuren och bara inte kunna komma till ro förrän efter minst en timmes läggning!! Så verkligen en klar förbättring på hur vår läggning har vart. Jag hoppas detta håller i sig. Kanske har hon varit för trött vid 8 så hon kommer in i andra andningen och inte kan varva ner.. De övriga kvällsrutinerna har vi inte ändrat på utan vi leker, äter gröt/yoghurt, badar henne, läser böcker i vår säng och sen får hon vällingen i sängen och sen ska hon sova..
 
Jag försökte länge med att vänja Ronja vid MAM-flaskorna, men hon gillade verkligen inte dom så nu har vi gett upp dom helt och kör bara på Tommee Tippee flaskorna, spelar ju ingen roll egentligen, huvudsaken hon äter innehållet :)
 
När det gäller maten går det väl liiite framåt i alla fall. Sen hon åt av spagettin&köttfärsåsen (Nestle barnmatsburk från 6 månader utan bitar) så har vi fortsatt köpa den och ger henne 1-2 ggr per dag. Ibland får man i henne nästan allt man her upp, ibland bara några skedar, men vi ska ju fortsätta erbjuda och känns roligare att ge henne något hon i alla fall gillar.. Dock tappar hon ju intresset på en gång när man matar henne, så jag får alltid muta henne med pipmuggen, eller ge henne egna betstick att hålla i, dock är det tydligen det roligaste som finns att kasta ner dessa på golvet så de hjälper bara lite i början. Sen ska hon ju kladda så förbannat så då börjar det väl klia i huden på henne. Det gör det på mig i alla fall, för tro inte att hennes kladd bara involverar henne. Men men som sagt, vi fortsätter erbjuda henne det.
 
Gröten går sådär, hon vill verkligen inte äta den, försöker även där muta henne med saker att hålla i, och sen tar jag fruktpure och blandar med gröten men det funkar bara några tuggor, sen är hon antingen "mätt" eller så har hon kommit på mig då.. Har försökt ge henne yoghurt också men vet inte om det är smaken, konsistensen eller att den är kall som äcklar henne för det är inte jättepopulärt..
 
Har legat lite på latsidan med att göra egen mat till henne då hon ändå alltid ratar den, men jag ska ta tag i och försöka göra mat hon kan plocka med själv, tex makaroner, ris, bröd/macka, grönsaker och sånt. Skulle ju dock vilja ha något kött också, ska kolla om jag hittar saltfri korv på Maxi, har läst att det ska finnas sån korv på välsorterade butiker..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: