vulnerable -

Tre senaste dagarna

Onsdag 10 oktober
I onsdags var det jobbdag för mig. Hade gruvat mig sen jag lämnade jobbet i fredags, men trot eller ej gick det rätt bra. Jag verrade fram till kl 9 och sen följde 5 timmar i prepen och jag prepade på som fan och snittade en back på 40 minuter. Halv fem fick jag sluta. Svängde förbi Lollos jobb för att lämna några grejeer vi beställt från Panduro. Sen åkte jag på McDonalds drive-in och köpte med mat hem. Blev en grilled chicken wrap-meny för mig, den är ju så god! :) Resten av kvällen blev lugn, skrev klart engelska brevet, saknades bara att någon duktig läste igenom det.
 
Torsdag 11 oktober
Även denna dag var en jobbdag. Jag klev upp och gjorde matlåda då jag kommit på att jag saknade en sådan. Sånna gånger är man glad att man har bacon i frysen och snabbmakaroner i skåpet. Då kan man laga matlåda på 10 minuter :) Kastade ner lite fryst broccoli också, mums! Sen tog jag bussen till jobbet och stålsatte mig för ännu en dag med uttjatad musik. Men vid halv 9 kom ett sms från David, han hade åkt på att jobba.. Trist för honom, men ojoj så glad jag blev :) Vid 9 satte jag mig i prepen och efter ett tag dök han upp och satte sig mittemot mig, sen var snacket igång. Och så fortsatte det hela dagen, tiden bara rusade iväg! Sånna här dagar borde det alltid vara på jobbet, men det är inte så, inte längre, för vi har gått från att vara på ett dagis till att sitta i ett fängelse.. Suck. Jag och David vågade trotsa tystnaden i alla fall, och trot eller ej, ingen sa till oss ;) Det är alltså när man får prata med någon annan som tiden faktiskt inte står still, och jag och David har alltid något att prata om, det är bra :) Medan jag jobbade så var Totta och Ronja på öppna förskolan och lekte, och sånt gör mig så glad att han faktiskt tar eget intiativ och går dit, ensam tom. Det har inte ens fegis-jag gjort :P Ronja har världens bästa pappa hon! ♥
 
Vid halv fem slutade vi och då stod Totta och Ronja på parkeringen och väntade på mig :) Vi åkte direkt ut till Sandra och John för att äta middag. Sandra hade gjort jättegod lasange! Sen lekte vi med barnen lite, men sen var det dags att åka hem för att lägga Ronja. Ronja tjurade på lite, men Totta tog över och då somnade hon rätt fort.
Jag gick ner på macken och köpte lite godis och dricka, sen såg vi på 2 avsnitt av modern family. Sen skulle jag se på lite gamla avsnitt av Revenge, men 10 minuter in hade jag redan nickat till flera ggr, så jag gick och la mig, redan efter 10!! Blev väckt av Ronja vid kvart i 12, sen igen efter 1 och sen igen vid fem. TUR nog somnade hon om där vid fem på en gång, hade verkligen ingen lust att kliva upp då. Sen vaknade vi och klev upp strax innan sju när Totta skulle fara på jobbet.
 
Fredag 12 oktober
Ja idag var det min tur att vara hemma med Ronja, så skönt så :) Tråkigt bara att öppna förskolan inte var öppen idag då. Jag hade funderingar på att åka på stan men kände samtidigt att det skulle vara skönt att bara vara hemma. Ronja var så jäkla söt och lekte tittut med mig, hon tog en filt och hedde den över huvudet sen väntade hon på att jag skulle säga "men vaaaaaaart är Ronja?" Då skyndade hon att dra ner filten och såg superbusig ut, när jag sa "dääääääääär" så skrattade hon och gömde sig under filten igen. Hon gjorde det hur många ggr som helst, lilla sötskruven!!
Sen vart Ronja trött redan vid 8 så jag försökte få henne att somna. Det gick dåligt. Tillslut gav jag upp och tog upp henne igen. Åt lunch. Sen la jag henne igen efter 10, men hon krånglade. Så jag hämtade vagnen och la henne på balkongen, vaggade ner henne och knappt 5 minuter så sov hon, lilla bråkstaken ;) Sen sov hon som sagt i nästan 3 timmar, och då passade jag på att slappa.. Och städa lite. Och sova lite som sagt.
 
Efter den sena lunchen så var jag lite fundersam på om jag skulle åka in på stan i alla fall. Sen fick jag ett sms från mamma som gjorde mina funderingar självklara. Hon skrev att de skulle köpa gradiner med Sebbe och sen äta på stan, Lollo också, och undrade om vi ville följa. Såklart vi ville! Skulle ses på Eastern Palace kl 17 så jag tog och packade skötväskan och klädde på Ronja kläder, samt satte på mig lite finare kläder (inte mjukisbyxor och skitigt linne) och sen tog vi bussen in. Gick och kikade på Lekplaneten efter ett par badfiskar, men hittade inga. Vidare och spanade på Expert men det enda jag ville ha hade jag ändå inte pengar till, ett objektiv för 5000 kr eller 3500 kr efter rabatten, men ändå.. Sen gick jag på Lindex och kikade efter tröjor till Ronja. Kom på att jag skulle kolla på större barns-avdelningen då de ändå är små i storlekarna, och tillsist så hittade jag en tröja på rean som var färglad, tyvärr var det ett mumintryck på magen, menmen.. Köpte en vit tröja också som jag tänkte försöka pimpa med en applikation..
 
Sen gick jag vidare på Hm för att kika på tröjor där med på större barns-avdelningen, och där hittade jag två fina. Men så hörde jag två anställda prata om att klockan var kvart över fem så då fick jag bråttom, skyndade mig att hänga undan tröjorna och sen halvsprang jag bort till Eastern. Dom hade beställt buffé till mig så det var bara att sätta Ronja i stolen och gå och hämta :)  Var riktigt gott med buffén idag, godare än på väldigt länge :) Ronja fick dock något frispel så hon var helt nipprig. Vet fan inte vad som tog åt henne men man kunde tro att hon var sockerspeedad ;) Det spädde vi på lite sen när hon fick en isglass av personalen och fick smaka på den.. Oj vad hon gillade det, men hon fick inte så mycket av den, även om det är isglass så består den väl av 99% socker..När klockan började närma sig 19 klädde jag på Ronja och gick till bussen, ville inte att hon skulle bli övertrött, och när vi kom hem fick hon välling och tänka sig, hon somnade på en gång :)
 


kickan

Gött med glass :)



PUBLICERAT: 2012-10-18, 22:06:22 | URL: http://kick86.blogg.se

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: