vulnerable -

Sorglig?

Vi har en cd-spelare i sovrummet, och varje gång Ronja ska sova slår vi på en cd-skiva. Senaste månaderna har det varit soundtracket från Lejonkungen, men i veckan bytte jag ut den mot en skiva full med barnsånger. Hade fått med den i den silvriga barnkammarboken.. Blir ju fort att man hör låtarna och lär sig dom och nynnar på de roliga verserna om dagarna som "jag är en vanlig kanin, vanlig fast ovanligt fin". Det är en låt dock jag tycker är så sorglig, vet inte om det är första meningen "pappa kom hem, för jag saknar dig så", eller om det är för att Uno Svenningsson sjunger, men låten skriker sorgsenhet och den gör mig ledsen, dock är den fin att lyssna på. Kollade upp den ikväll, och den heter tydligen "brevet från Lillan". Lyssna och tänk efter, är den sorglig eller är det Unos sätt att sjunga?



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: