vulnerable -

Lördag 27 oktober

Lördagen började med att jag och Ronja gjorde oss i ordning för att åka på dop. Efter 10 hämtade jag upp Majkii och så började den helveteslånga bilkörningen mot Fjällsta och kyrkan. Hade en seg jävel framför mig som envisades med att köra 20 km mindre än tillåtna gräns HELA vägen :( Dessutom var Ronja trött och lite hungrig och less så hon satt och skrek och skrek och skrek. Då känns varje sekund som en timme :P
 
Vi kom fram 5 minuter innan det skulle börja så det var bara att lägga Ronja i vagnen och ge henne lite välling. Dopet började och allt var lugnt, tills Ronja ätit klart, då vart hon arg och började skrika. Jag försökte vagga ner henne men hon skulle upp, så jag satte henne i knät resten av dopet. Tur nog gick det fort :) Efteråt la jag Ronja i vagnen och vaggade henne ute, då tog det 5 minuter så sov hon ;)
 
Vi fikade smörgåstårta och fikabröd, jag googade med sötnosen Jessica, sen vaknade min egna goklimp. Hon fick äta varmkorv och kaka. Sen blev det presentöppning och Ronja satt som förhäxad och tittade på ett blått paketsnöre :P Efter det var klart klädde vi på oss och åkte hemöver. Ronja som nu var nysoven och nyäten satt ändå och skrek hela vägen hem. Tror hon är bortskämd med att nästan alltid ha sällskap i baksätet, och att hon inte brukar åka så långa sträckor.
 
Lämnade av Majkii, sen for vi mot Ope, men ett kort stopp på Kvantum för att handla lite. I Ope fick Ronja välling och sen gick pappa en liten promenad med henne så hon skulle somna, och det gjorde hon :) Mamma läste igenom mina engelskauppgiter, sen blev det renskavsgryta till middag. Ronja fick hälsa på Sassa och det tyckte hon var roligt. Sen kröp hon efter Sassa och klappade henne :) Sen var det dags för oss att åka hem då det började närma sig läggningstid för Ronja.
 
Hon somnade typ på en gång och jag stökade undan lite här hemma. Sen sjönk jag ner i soffan och kikade på "Så mycket bättre", jag älskar det! Sen ska jag erkänna att jag gillar att Darin är med, är inget fan av hans musik nu förtiden, men back in the days när han var med i idol, gaaaaaahh! När man fick se Darins korta presentation och se klippen från idol så rös jag, dålig nostalgi! Jag hoppas han kommer göra någon riktig smörig ballad av någons låt, inte bara sån där pop han pysslar med nu.. Hur som, hans "Stockholm" var ju jättebra, kommer bli en radioplåga känner jag på mig :P Annars var min favorit ikväll Miss Li, shit vilken röst/låt/talang! Kvällens besvikelse var lätt Sylvia Vrethammar, alltså... Hennes stil gillar jag inte alls, hade ingen aning om vem hon var/är, men de lilla man fick höra av hennes musik visade en tydlig röd ASDÅLIG tråd. Hon kommer nog inte komma med något bra..
 
Sen var min plan att se på filmen som började direkt efter, men jag var så trött att jag fick ge upp efter nyheterna. Hade varit en kort sömn natten innan då jag först hade svårt att sova, och sen vaknade Ronja vid 2-3 och vid 5-6.. Suck.
 


kickan

Man får goga med Jessica hur mycket man vill :)



PUBLICERAT: 2012-11-04, 21:44:56 | URL: http://kick86.blogg.se

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: