vulnerable -

Ger upp

I förrgår fick jag nog. Efter att återigen försökt mata Ronja med någon barnmatsburk och hon katapultat iväg det som låg på skeden så orkade jag inte mer. Nu får det vara slut på den här onda cirkeln. Jag tänker inte köpa någon mer barnmatsburk. Nu blir det plockmat som gäller och välling för att göra magen mätt. Får hon hålla på själv och plocka och äta så måste hon ju tillslut börja äta mer och tills hon blir mätt. Det får ta tid och sjukt massa välling men hellre det än att varje dag sitta och försöka lura/tvinga i henne mat.

Det är inte bara barnmatsburkar hon vägrar utan även hemgjord mat. Hon krånglar än med gröten och nu har hon dessutom börjat krångla med yoghurt, kvarg och fruktpurer också. Det måste ju vara att hon inte vill bli matad, för får hon sånt hon kan äta själv så gör hon det ju faktiskt, även fast hon oftast missar munnen.. Så ja, nu får hon äta själv hädanefter och så matar jag henne med lite yoghurt/kvarg och välling då såklart, så får vi se hur det går..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: