vulnerable -

Framsteg och fall pladask

Idag på eftermiddagen så tog Ronja fyra steg helt själv, hon blir duktigare och duktigare och är nog inte så länge tills hon går nu :)

Ett kort tag efter de framstegen (ordvits haha) så råkade hon gå för fort fram med sin resväska som stöd, varpå den tog emot i golvtröskeln och Ronja stöp rakt över den och föll handlöst rakt på näsan och huvudet. Stackars liten, hon började storgrina och jag skyndade dit för att trösta. Fick upp en snuttis som hon tacksamt tog emot, men då fick jag syn på att det kom blod ur näsan och fick lite lätt panik. Skyndade mig att ringa Totta samtidigt som jag tröstade Ronja. Han svarade inte, men jag lugnade ner mig iaf och insåg att det inte var så farligt. Letade fram klorhexidin och tops och rengjorde lilla näsan. Ronja blev lugn och så satte vi oss i soffan och myste. Sen var hon som vanligt och det tog väl 2 minuter så for hon fram med samma väska över tröskeln igen :/ Denna gång fastnade den inte tur nog!

Det här var Ronjas första olycka hemma, men tur nog ingen allvarligare sådan, men nog gick mammahjärtat i tusen bitar när jag såg blodet rinna från näsan!! Hon vart lite röd i pannan också men jag hoppas hon inte har ont imorgon när hon vaknar. Resten av eftermiddagen och fram tills hon skulle lägga sig var hon glad och som vanligt tur nog! <3

När Totta kom hem tog hon ytterligare tre steg på egen hand. Och tidigare idag började hon försöka klappa händerna, så "äntligen" vill hon lära sig det :) Hon gör oss så stolta!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: