vulnerable -

Torsdag 1 november

Torsdagen började ännu tidigare än onsdagen, då vi återigen skulle på babysim, men denna gång redan kl 8! Dessutom var jag själv så det var lite trixigt. MEN jag kom ut genom dörren lite tidgare än jag bestämt, och kvart över 7 var jag vid garaget. Åkte in till stan och hämtade upp Totta, var där till prick 7.30 när han slutade :) Så åkte vi mot badet och badade. Lönade sig att gå den tidigare tiden, för det var bara vi och ett annat par, skööönt! (Vi var ju på kompensationstider den här veckan då vi missade de två sista gångerna pga bassängen gick sönder). Ronja fick visa Totta vad duktig hon var, och den här gången fick hon göra "sitt-dyket" mellan mig och Totta. När Jonna (simläraren) skulle ta undervattenbilder så skulle Ronja såklart larva sig och vända sig och simma åt något annat håll, så blev inga bra bilder på det :/
 
Efter badet åkte vi till Solliden och la Ronja i vagnen, Totta gick runt med henne tills hon somnade, sen gick vi ner till Förskolan Lövberga för att göra ett litet besök. Fick träffa en jättetrevlig förskollärare som visade oss runt i alla rum och berättade om deras verksamhet. Tyvärr så lät ju allt jättebra, så det vart lite svårt helt plötsligt att välja mellan de båda förskolorna vi besökt. Fördelen med Lövberga var att de hade väldigt många bra projekt och sånt. Bla lärde de sig allt om vatten just nu. Hade jättefina samlingslådor med mycket pedagogiska saker. De lärde även ut teckenspråk då ett barn hade hörselproblem. Då går dagligen till skogen bredvid dagiset. Mja, det kändes jättebra när vi var där, men samtidigt så resonerar jag och Totta att Kids2home är helt nytt, alltså har de inte hunnit få fram så mycket att visa upp än, förhoppningsvis kommer de göra det. Sen har de småbarnsavdelning och egen kock, ligger lite mer centralt och är inte kommunstyrda. Vi kommer att välja Kids2home, jag måste bara komma ihåg att ringa och säga det till de båda förskolorna, men vi måste också bestämma NÄR hon ska börja. Jag är väldigt kluven till det, men orkar inte gå in på det nu!
 
Efter vi varit klart där så åkte vi ner och åt lunch på Carlslunds krog, jättegod fisk :) Sen lämnade Totta av mig och Ronja i stan medan han skulle ett ärende på Frösön. Vi gick på Öppna och lekte, tämligen ensamma. Totta kom efter en stund och även lite fler barn. Ronja övade på att gå :) Efter en stund kom Dennis och Hanna :) Så var vi på sångstund, men sen tog vi och åkte då vi skulle hinna handla innan Ronja skulle sova igen.
 
Storhandlade inför helgen och kalaset på Maxi. Sen hem och la Ronja, Totta lämnade henne på Duddas altan så skulle Dudda hålla koll på om hon vaknade så Totta kunde gå upp och hjälpa mig storstäda. Det går så mycket fortare när man är två och rent överallt blev det :) Sen åkte vi och kikade på ett radhus i Lit, men nja, inte så värst intressant. På vägen hem stannade vi till på Pizza triangeln (borta vid gamla bolaget typ) och köpte med oss pizza hem då David tipsat om att den var billig och god. Det fanns en liten bänk Ronja kunde sitta på och titta på när han bakade pizzorna, gissa om hon var fascinerad ;) Så fick hon leka med hans plingklocka, det gillades också :) Åkte hem och åt, och pizzan var mycket god!
 
La Ronja och sen satte jag igång att klippa ut mönster, tyg, nåla mm.
 
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: