vulnerable -

Onsdag 31 oktober

Förra onsdagen så åkte Totta och jobbade. Jag och Ronja var dock uppe tidigt vi med då vi skulle på babysim 9.30 på Storsjöbadet. Tog bussen dit och Ronja var ganska trött när vi kom fram. Hon höll dock humöret uppe under simlektionen och läraren tyckte hon var så duktig och ivrig att simma så hon erbjöd oss att testa ett sk "sitt-dyk". Det gick då ut på att läraren höll Ronja sittandes på sitt knä och jag ställde mig en bit ifrån och ropade/lockade på Ronja, och då skulle hon dyka och simma till mig helt själv, och det gjorde hon också! Hon var jätteduktig! :) Jag blev imponerad som fan, och önskade att Totta hade fått sett det. Inte ens en liten kallsup gjorde hon :) Sen fick hon även sitta på kanten av bassängen och hoppa i/dyka själv och det klarade hon galant också, såklart ;) Jag är så glad att vi började att gå på babysim, och fortsatte! Det är värt varenda krona när man ser hur kul Ronja tycker det är, och hur hon utvecklas och blir duktigare och modigare för varje gång. Det är verkligen viktigt och bra att hon får vattenvana redan från början :)
 
Efter babysimmet fick Ronja lite mellis och sen somnade hon i vagnen så fort jag gick ut genom dörrarna :) Jag tog bussen in på stan och gick på Sydilla ;) Hade beställt två tyger i rädsla att de skulle ta slut innan jag hann dit, och så hade nyaste numret av Ottobre Kids kommit ut så det köpte jag också. Blev även ett leggingsmönster och två andra tyger. Passade på eftersom jag hade "på stan-rabatten" ;) Mötte upp David och gick och åt lunch på Shanghai Wok, Ronja sov hela tiden, trött simmerska ;) Gick och kikade på Clas Ohlson men sen behövde David gå till sin bil, så jag gick runt och kikade i massa affärer, fyndade en t-shirt på Lindex för 25 kr (halva reapriset) :)
 
Sen tog vi bussen hem. Träffade Jon & barnen på vägen hem, de skulle åka pulka i snön som faktiskt existerade då. Jag och Ronja gick dock hem, vi var inte klädda för att vara ute och leka och Ronja behövde mat.
 
Resten av dagen hände väl inget speciellt. Ronja sov inget mer, så jag fick lägga henne redan vid 18, men då tog det desto längre tid då hon var för trött. Halv 8 hade hon somnat i alla fall och jag sjönk ner i soffan med middag och sen hade jag min lilla tv-kväll med Bonde söker fru, Carina Berg flyttar in och slutligen Kalla fakta.
 
Älskar sånna här bilder där det ser ut som hon håller kameran själv och tar "ego-kort".
I själva verket försöker hon sno kameran av mig ;)
Trött tjej  ♥
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: