vulnerable -

Söndag 20 maj

Imorse fick man sovmorgon igen till klockan 9, börjar nästan bli rutin det här ;) Efter 10 kom Totta hem, men gick igen strax före 11 för att spela bandy. Ronja sov en stund och jag åt lunch och kollade på New girl, älskar serien! :) Sen vaknade Ronja lagomt tills jag började skala grönsakerna jag tänkte koka och mosa till henne. Så hon fick sitta och leka i gåstolen i köket medan jag skar grönsaker och så, sen fick hon äta lite gröt men den var inte så intressant. Sen när morötterna, palsternackan och potatisen kokat klart och jag mixat dem var för sig fick hon smaka av alla tre. Inget verkade gott :P Men lite åt hon i alla fall. Tyvärr lärde jag inte av mitt gamla misstag att INTE mixa potatisen så den vart som ett tapetklister igen. Må lära mig att det inte går.. Morötterna och palsternackan däremot var perfekt att mixa :) Har nu ikväll fryst in det som blev kvar i islådor så det ska vara enkelt att plocka fram en liten smakportion då och då :)

Efter Totta duschat efter bandyn, Ronja fick också duscha då hon hade gröt, potatis och morötter över hela sig typ, så gjorde vi oss i ordning och åkte upp till Ås med Dudda och Nang. Jag och Totta tänkte nämligen gå på bio idag kl 15 och se Avengers och då skulle Birgitta passa Ronja. Jag ska erkänna att det kändes sådär.. Var första gången vi lämnade bort henne till någon, har jag eller Totta gjort något har alltid den andra haft Ronja liksom. Och inte det att jag inte tror att svärmor inte kan ha hand om henne, eller att Ronja skulle vara ledsen och gråta efter oss, nä det var bara det att ingen annan än vi två kan hennes mat och sömnrutiner.. Men eftersom det bara handlade om drygt 3 timmar mitt på dagen tänkte jag att det skulle gå. Jag matade henne alldeles innan vi åkte och då var hon så trött så vi bäddade ner henne i vagnen och så skulle Birgitta gå en promenad med henne när vi åkte. Vi hade tagit med både mjölk i flaska och grötpulver i fall hon skulle hinna bli hungrig.

När vi kom tillbaka var Ronja vaken och satt hos Nang och var strålande glad :) Då blir man glad själv.. Hon hade sovit ända från vi åkte till kl 17 och vi kom tillbaka typ 17.40 så då hade hon inte hunnit börja gnälla efter mat ;) Alltså Ronja är ju verkligen inte svår att ha att göra med, men någon som inte kan hennes signaler eller inte vågar ta för sig kan ju uppleva att hon blir jobbig tänkte jag, men de hade gått så bra så det kändes super!

Filmen var i alla fall så bra som jag trott, nästan lite bättre. ÄLSKAR Iron man :D Och älskar de råa skämten, precis min humor! De som inte sett filmen bör absolut se den om man gillar superhjältarfilmer alltså. Gör man inte det bör man nog välja en annan film för det handlar inte om så mycket annat ;) Vi såg den i 3D och återigen är jag besviken på att dom inte utnyttjar 3dn, det är ju bara ett djup i filmen, inget mer.. Sen HATAR jag glasögonen de har på bion, får ju ont på näsan av dom.. Roligt var i alla fall att David, Therese och Sebbe var på samma bio, slumpen!

Efter vi kom hem från Ås åkte Totta, Dudda och Nang och handlade medan jag matade Ronja med lite mer morötter, palsternacka och potatis. Åt dock inte mycket, tror hon var för hungrig för att orka med de nya smakerna. Fick amma istället och sen var hon glad :) Totta kom hem med pizza och efter den la vi Ronja. Jag diskade undan lite och sen smet jag över till Majkii för att se på BB med henne. Riktigt spännande live-sändning, och jag gillar inte att Marcelo fick vara kvar istället för Camilla. Ut med den jävla tönt-pojken!! Verkligen inte charmig på en fläck... Jag hejar på Amandus har jag kommit fram till. Och nu äntligen tror jag att jag vet varför jag gillar honom, han påminner om min lillebror till sättet :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: