vulnerable -

Återblickar

Det blev lite dött härinne nu. Men det är bara för att jag har haft så mycket att göra, eller snarare jag har gjort så mycket saker att bloggen glömts bort/prioriterats bort. Kort resume:

Fredag 4 maj:
Jag lagade den där kycklinggrytan och den blev okej, men inte jättegod. Saknades någon mer krydda/sås tror jag, men de resterande dagarana som jag åt resterna av det hällde jag på teriakysås över det och då blev det supergott! :) Efter middagen gick jag ner till Helena och hade sykväll ihop :)
     

Lördag 5 maj:
Var in på stan och fikade med Tottas pappa på Krikelin. Så var vi på biblioteket och lånade lite Ottobre-tidningar (sytidningar med mönster i). Lurade även med Totta på Sydilla och Åhlens så han fick köpa lite mer tyger och mudd åt mig ;) Sen var jag så sysugen så jag bestämde med Helena att vi skulle ha en sykväll till, denna gång fick Ronja följa med dock då Totta skulle se på hockey och dricka öl med Andersson. Gjorde lite förberedelser hemma och så fick Ronja sin dagliga dos gröt, det mesta hamnade som vanligt i ansiktet och på bordet ;)
     


Söndag 6 maj:
Det var min och Tottas 5 årsdag, men först tog vi sovmorgon, och sen skulle T på bandy och efter det kom han hem, snaggade håret och duschade, gosade lite med Ronja och sen drog han till P och jobbade då R var sjuk, så det blev inte så mycket firande ;) Vi brukar ju ändå mest bara glömma bort våra årsdagar och sånt.. Min plan hade dock varit att vi skulle gått på bio ihop något i helgen för att "fira" och för att jag så gärna vill se The Avengers, men vi var så hostiga och så dök det upp andra roliga saker
så vi sköt på det. Dessutom var vår tilltänkta barnvakt ensam med sina egna barn så det hade nog ändå inte gått.. Jag och Nang gick en promenad och mötte upp Dudda efter han slutat sitt jobb, och sen blev jag bjuden på middag där, typ thailändska köttbullar. De var jättegoda förutom att de var lite för starka för mig. Gick förbi macken och hämtade ut ett bokpaket till Ronja och sen tog jag och sydde klart en klänning och ett par byxor till Ronja och sen letade jag tyger på nätet som fan och hittade mycket fint jag ska beställa så fort jag får lite pengar. Har verkligen fått upp glöden för att sy nu :)
       

Måndag 7 maj:
Eftersom det var Duddas födelsedag så behövde han köpa tårtor, så vi åkte iväg alla 5 till Maxi och handlade, sen var vi förbi Rusta så Totta kunde köpa en present till Dudda. Han fick en gasoltub av oss till sin "nya" gasolgrill :) När vi varit hemma en stund kom Helena och barnen förbi och hälsade på en stund. Helena passade på att mata Ronja med gröt innan de skulle gå, och då åt hon faktiskt litegrann, sen fick hon smaka på mangopure som vi köpt och då såg man tydligt att hon faktiskt smakade på det och det berkade som hon gillade det :) Sen på eftermiddagen kom Lollo hit och vi åt korvstroganoff. Sen gick vi ner till Dudda och åt tårta. Deras mamma&pappa var också där och senare kom även Morgan, Christine och vilda Theo ;) Ronja råkade lugga Arrak så han gnydde till :/
     

Tisdag 8 maj:
Totta jobbade tyvärr idag så jag och Ronja fick gå själv på babysimmet. Dock var det härligt väder ute så jag hörde av mig till Sandra och frågade om vi skulle gå till badet tillsammans, hon hakade på och kom och mötte upp mig vid Berners typ, så gick vi hela vägen till badet. När vi skulle byta om var Hanna så ledsen så jag fick hålla henne lite så Sandra skulle kunna byta om, och shit vad lätt hon är jämfört med Ronja ;)
På babysimmet fick vi idag lära oss 3 nya saker, att låta barnet balansera sittandes på våra handflator, balansera stående i en handflata och sen att ligga och flyta/simma i en simring. Något kändes dock fel för Ronja när hon skulle balansera i handflatorna för hon började gnälla/gny och se ledsen ut, och DET händer verkligen aldrig så jag blev faktiskt väldigt förvånad. Jag visste ju att hon inte var hungrig eller trött så jag blev orolig att det gjorde ont på henne, men mest troligt kände hon sig kanske otrygg med att balansera sådär. Vi får se när vi ska dit nästa gång istället.. Tom Sandra sa att det var konstigt, första gången hon såg Ronja vara "ledsen". Hur som helst blev hon glad så fort jag slutade och när hon fick simma omkring i simringen var hon sååå glad, och bara sprattlade med benen heeeeeela tiden, så himla duktig! Vi kanske har fått oss en liten simmerska? ;)
Efter bad&dusch så var det två små trötta flickor som somnade fort i sina vagnar och jag och Sandra bestämde oss för att gå hem också. Efter vägen kom Sandra på att hon skulle på Maxi så jag följde med henne dit. Blev en välförtjänt glass också ;) Gick totalt drygt 1,5 mil den dagen, men fy vad det kändes i knäna när jag kom hem :(
Sen när jag kom hem åt jag middag och pysslade på med Ronja tills hon skulle sova. Sen så hade jag sett fram emot hela dagen/flera dagar, att Helena skulle komma och titta på DH med mig och berätta om sitt möte med en person, men hon mådde så dåligt, typ magsjuka, så hon kunde inte komma :( Blev en ensam tv-kväll för mig då, men det funkar ju såklart det med :P Dock fastnade jag kvar efter DH och såg både GCB och Criminal minds och avsnittet av CM var riktigt obehagligt, just för hur dom beskrev hans personlighet och hans mördarprofil typ. Orkar inte förklara vad det hela handlade om, men det gav en riktig obehagskänsla att det var "så lätt" för en normal människa att tappa fattningen och bli seriemördare..
     

Onsdag 9 maj:
Vi vaknade upp till asdåligt väder och lusten att göra något sjönk till noll. Så Totta och jag gjorde lite "praktiska" saker hemma, dvs jag tog hand om Ronja och försökte rita av lite mönster (klädmönster) så fort jag fick en ledig stund, och han packade sina hemvärnsgrejer och gick igenom sin garderob. Vid halv fem skickade David sms att jag kunde komma över och hämta massa plastfickor som han varit så snäll att ta hem från jobbet till mig, så jag gick dit en sväng och snackade ikapp lite skit också ;) Sen när jag kom hem gjorde jag middag och så kom Lollo över. Vi åt köttfärssås och spagetti, riktigt gott! Efter middagen las Ronja och sen kikade vi på en film som hette Chronicle, och jag tyckte den var seg och rätt tråkig.. Amatörfilm då den var som filmad ur en sketen kamera hela filmen typ..
     

Torsdag 10 maj:
Ronja sov jättedåligt hela natten, SÅKLART bara för att vi för en gångs skull skulle upp tidigt. Mellan 3 och halv 6 var hon vaken och lät så jag inte kunde sova heller :( När klockan ringde vid 7 sov hon dock som en stock och var svårväckt, lilla rackarungen! :P Skjutsade ut Totta till F4 då han skulle på hemvärnsövning  torsdag-söndag och jag behövde bilen i helgen. Efter det åkte jag på Maxi, mest bara för att köpa något gott men också för att fördriva lite tid/trötta ut Ronja. Kom hem efter 9 och la Ronja, sen blev det dusch och frukost för min del. Såg ju att att bli en för fin dag för att sitta inne, men det är ju tråkigt att sitta själv ute på vår gård (som inte ens har sittplatser) så jag kollade vad Helena gjorde. Hon och Kristina satt bara ute på deras altan i solen så jag begav mig dit och Ronja sov så gott i vagnen i skuggan i nästan 3 timmar medan vi bara satt och snackade massor av skit :D Lyckades även bränna mig på axlarna och ryggen av solen ;) Blev bjuden på middag hos dom också och Helena hade gjort smarriga grillspett med bla sweetchilimarinerad kyckling, yoghurtmarinerad fläskfile och svamp, paprika mm, smaskigt värre. Vi åt couscous-sallad till och det var också jättegott, hade aldrig smakat couscous förut faktiskt, och det var mycket godare än vad jag trodde! Efter den lite sena middagen var jag tvungen att gå hem och natta Ronja dock. Och efter det så vet jag inte riktigt vad jag gjorde.. Slappade förmodligen.. Och tvättade..

     

Fredag 11 maj:
Åkte in till stan vid 11 tiden och mötte upp Mickan, Mikaela och Lollo och gick på Åhléns och åt lunch. Jag åt panerad fiskfile med skagenröra och kokt potatis, jättegott! :) Var runt i några butiker och kikade. Det hade kommit in MASSA fint på Lindex :/ Var och lämnade igen mönstertidningarna på Biblo då man bara fick låna de i 7 dagar. Sen åkte jag hem och packade i bilen med massa grejer och sen åkte jag in till stan och plockade upp Lollo och sen åkte vi till Ope. Lagade middag som blev tacogratäng och efter middagen satt vi mest bara och pratade jag, mamma och Lollo. Pappa&Sebbe kollade hockeyn. Massa intressant prat fram till halv 1 typ sen sov jag och Ronja en ostabil natt, men det blir väl så när man är på annat ställe och har en annan säng mm.



Lördag 12 maj:
Åt frukost med mamma och pappa. Ronja fick gröt och för första gången åt hon upp hela smakportionen! Fick även lite mangopure efteråt :) Sen följde en dag med lite pysslande och massa snack, övade med Ronja på att stå med stöd, god lunch och middag som bestod av falukorv & stuvade makaroner, kycklingpaj med broccoli, banan, bacon och jordnötter bredvid. Jag gjorde en äppelpaj till efterrätt också. På kvällen fortsatte vi pyssla/sy, och jag kom en bra bit på väg med Ronjas flugsvampsklänning :)

     

Söndag 13 maj:
Sov lite bättre denna natt, men obekväm säng som satt sina spår i ryggen. Åt frukost med mamma, pappa och Lollo. Ronja åt gröt igen, men inte lika bra. Fortsatte lite med klänning och gjorde klart den förutom knapparna, vet inte hur jag ska göra med dom än, må kika på stan först. Efter lunchen packade jag in allting i bilen igen och åkte hem. Packade ut allt och tog en lång efterlängtad dusch medan Ronja sov som en stock i sin egen säng :) Sen kom Totta hem och då vaknade hon på en gång och vart så glad <3 Åkte iväg och åt middag med pappa på Odens kvarterskrog. Jag åt en pizza och den var god. Åkte hem och tog det lugnt.

 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: