vulnerable -

Att tänka ett steg längre

Fast vid närmare eftertanke kanske jag ska skippa citronvattnet på nätterna i alla fall.. Surt på tänderna lär ju vara skadligt också. Är ju inte bara pga det onyttiga sockret/kalorierna jag inte ska dricka saft/läsk, utan också för tändernas skull då jag inte har råd att få 10 hål igen och så måste jag föregå med gott exempel för Ronja :/ Så jag får väl klara mig på mitt äckelvatten om nätterna i alla fall.. Eller vad tror ni?

*En snabb googling så vet jag nu att sura drycker/mat kan ge frätskador :/ Samma som man kan få om man tex spyr mycket. Mitt citronvatten kanske inte var sån bra idé alls :( Fast till maten gör det inget (inte saft/läsk heller) om man ska se det ur tändernas synvinkel, men att dricka mellan måltiderna så ph:t alltid är surt är inte bra för tänderna tydligen. Jag kanske får börja tokdricka till måltiderna istället så jag inte behöver dricka emellan dom? Känner dock att det kan bli svårt då jag ofta känner mig uttorkad, speciellt nu när jag ammar.. Eller så dricker jag bara vattnet som det är och slutar gnälla?! *Tänkpåbarneniafrika*

Och för dom som bryr sig, klockan är nu snart 12 och än har lillmonstret inte vaknat. Kanske hjälpte två portioner gröt att hålla magen mätt en längre stund? ;)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: