vulnerable -

Tråktisdag

Idag har jag och Ronja verkligen varit lata och tråkiga, griniga med för den delen ;)
Började med att lilla fröken tyckte det var morgon redan innan kl 6, det tyckte inte hennes mamma. Men jag hade sovit bra under natten så jag vart pigg rätt fort. Men så fort hennes pappa åkt på jobbet och hon visade ett litet pyttetecken på att hon var trött begav vi oss mot sängarna. Lillskiten somnade rätt fort och då gjorde även jag det. Fick sova till lite efter 9, så skönt! Då blev det dusch och sen tog det inte lång tid förrän liten var trött igen. Då passade jag på att laga lunch, ost&skinksås med makaroner och broccoli till.

Hann precis bli klar med maten och skulle ta första tuggan då Ronja vaknade :P Inte något man kan hjälpa, men när hon just vaknat kan man ju sätta henne ett tag i babysittern och äta i fred utan att hon ska gnälla och sparka omkring sig. Efter jag ätit klart fick Ronja mat, och sen var vi båda två så trötta så vi gick och la oss. Jag fick inte sova så mycket då Ronja var riktigt gnällig och svårsövd, så till slut gav jag upp och då somnade hon minnsann :P

Efter ett tag vaknade hon igen och så ringde Lollo och ville komma förbi, det fick hon såklart :) Så vi satt och tittade lite på eventuella presenter till mamma och så pratade vi om Lollos jobb ovh åt choklad :D Gick och la Ronja lite innan fem, och hon somnade av sig själv. Sen åkte Lollo tyvärr hem igen och jag blev ensam. Ronja fortsatte att sova så vid sex åt jag middag (samma som lunch) och sen väntade och väntade jag på att hon skulle vakna någon gång men det hände ju inte, så tillslut fick jag plocka upp henne i alla fall. Klädde på henne overall och mössa och la ner henne i vagnen och gick på macken för att köpa kolaskruvar. Såklart var dom HELT slut :( Blev colaflaskor istället då.. Sen gick jag hem, matade och lekte med Ronja en stund, samt tog lite kort. Sen la jag henne och tittade på Desperate Housewives och sen blev det surfande. Nu överväger jag att gå och sova så jag orkar med lillan sen när hon vaknar..

Just det, typ enda gången jag och Ronja har skrattat idag var när hon spydde på Tottas sida av sängen. Hon låg och såg så jävla nöjd ut att jag var tvungen att filma henne med mobilen samtidigt som jag frågade henne om hon hade spytt på pappas sida av sängen. Hon log och skrattade så det blev en jättebra film att skicka till Totta som svarade att vi var muppar :P




Okej det var inte riktigt sant, där efter mackenbesöket var Ronja faktiskt på ganska bra humör tills hon tyckte jag blixtrat henne i ansiktet för många gånger. Då blev det blöjbyte och pyjamas och så råkade hon se sig själv i spegeln, då vart hon lite glad igen :)

 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: