vulnerable -

Tisdag 20 mars

Då var dagen för babysimsstarten kommen. Jag och Totta hade planerat att ta en rejäl långpromenad och gå till badet innan det började. Så ungefär halv 11 gav vi oss iväg, och gick en omväg via Lillänge då jag ville köpa stövlar på Skopunkten och Totta ville köpa snus på Coop. På Skopunkten hittade jag mina fina gula stövlar som jag spanat in på deras hemsida, sen såg jag att de även hade ljusgula fake-converse så då ville jag såklart ha dom också. Eftersom Skopunkten har det fina erbjudandet att ta 3, betala för 2 så letade jag även upp ett tredje par skor, funderade först på att ta ett par svarta converse, men kunde inte komma på om jag hade några fina hemma eller inte, så det slutade med att jag tog ett par svarta sandaletter istället, blir nog skönt om vi får några varma sommardagar i år :)

Sen fortsatte vi vandra ner till Storsjöbadet då och gjorde oss redo för babysim. I entren stötte vi på Markus&Elisabeth och deras lilla Linnea :) Sen kom Sandra och Dennis med lilla Hanna och så gick vi in och bytte om. Trångt som fan i damernas såklart, medan killarna var ensamma med en pappa till :P Vi var lite snabba så vi fick sitta och titta på den tidigare gruppen en stund innan det äntligen blev våran tur att hoppa i. Ronja och Hanna var pepp :) Sen fick vi lära oss lite olika sätt att hålla de små i vattnet, hur man enklast växlar mellan mage och rygg läge och hur man behåller deras intresse i vattnet. Jätteroligt, men lillgumman satte vattnet i halsen några gånger, men lika glad för det :)

Efter babysimet, duschning, påklädning samt matning av de små så bestämde vi oss för att äta middag ihop med Sandra, Dennis & Hanna inne i stan. Så jag och Totta tog bussen in och gick och tog bord på Krikelin. Sen åt vi pizzabuffé där :) Efter de var avklarat blev det en sväng på apoteket där vi träffade Tottas låtsassyster Marie. Sen tog vi bussen hem. Läste lite för Ronja och sen fick hon lägga sig. Sen blev det DH för min del, men när det var en kvart kvar vaknade Ronja, så hon fick kika på slutet med mig och sen gav jag henne mat och la henne, när jag var säker på att hon somnat gick jag också och la mig, något slut efter en sån intensiv dag! :)


Ganska bra tempo :) Och nääästan 1 mil!


Vägen vi gick


Förväntansfulla simmare :)


Får jag hoppa i någon gång dååå?


Men mamma sluuuuta nån gång! ;)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: