vulnerable -

Update last week

Tisdag 10 juli
Åkte vi upp till Tottas momma, där även Bengt och Marielle var och hälsade på. Blev fika med maräng&jordgubbstårta då Marre skulle fylla år på fredagen. Sen var vi ner till Anders en sväng, men Ronja blev grinig så jag gav henne mat och gick sen en liten promenad så hon fick somna i vagnen, och som hon sov sen, över 2 timmar :) Vi hann både slöa i gräset (för i Greningen skiner alltid solen) och äta middag som bestod av jättegod fläskpannkaka :) Ronja fick leka i gåstol medan vi surrade lite och då lyckades hon leka med spiskroken så hon blev sotig om händerna :P Sen for vi hemåt och jag deppade i soffan som ni kanske minns..
 
 
Onsdag 11 juli
Jag åkte in ensam på stan för att gå på Sydillas rea. Blev lite mer och dyrare än vad som var tänkt, menmen.. Köpte bla blåa klöver som jag har planer på att sy i alla fall ett par muddbyxor som jag ska ge bort. Funderar på att matcha med en mössa också, men skulle så gärna vilja göra en hjälmmössa då det är en liten nyföding som ska få presenterna, men jag vet inte hur man gör hjälmmössa. Får kolla om Helena har mönster, ska ändå låna hennes muddbyxemönster.. Sen så åkte jag hem till mina älsklingar. Sen for Totta iväg för att tvätta bilen och då märkte jag att hon på Sydilla skrivit till mig att mitt mönster jag väntat på hade kommit nu, så då fick Totta åka och lösa ut det åt mig, mot villkoret att jag gjorde middagen (lax med potatis och romsås), winwin ;) Är mönster på en heldress som jag så gärna vill kunna sy. Så resten av kvällen (den tid jag fick mellan Ronja matningar/nattningar) så ritade jag av mönstret.. Mer än så hann/orkade jag inte.
 
 
Torsdag 12 juli
Efter de vanliga morgonrutinerna så skulle Ronja sova, och jag var så sugen på att fortsätta med heldressen, men så kom jag på att det skulle komma en kille tidigt på fredag och värdera vår lägenhet, så då kanske man skulle ha dammsugit i alla fall tänkte jag, och ställde mig för att diska och torka alla bänkytor i köket. Men så råkade jag se att kaklet var så jävla skitigt så jag började rengöra det, sen spisen och fkäkten, och sen under micron, vattenkokaren och så på sidan av kylskåpet och sen var det kört. Då var jag tvungen att ta alla köksskåp och så blev det också. Totta fick för sig att tvätta fönstrena så det pysslade han på med. Sen dammtorkade vi alla möbler och hyllor och sen dammsög och skurade vi och Totta grovrengjorde badrummet :) Mycket effektiv städning och blev verkligen fint efteråt, hade en superduper duktig tjej som sov sig igenom hela vår städning också :) Hon från symaskinsaffären ringde och sa att min nya maskin hade kommit in, och eftersom vi ändå skulle ut till Torvalla så åkte vi förbi där och lämnade in den gamla och hämtade ut den nya, så hade även bandkantningsapparaten kommit in så Totta köpte den åt fattiga lilla mig också :) Sen for vi till Torvalla centrum och inväntade mamma, pappa och Sebbe för att gå och äta på LaBomba. Och jag kan erkänna att jag hade mina fördomar om stället jag aldrig satt min fot i, men oj så positivt överraskad jag blev, JÄTTEGOD pizza hade dom och trevlig personal! Sen gick vi ner till Sebbe och dumpade över lite saker på honom och fikade, jag orkade dock bara saft ;) Sen hem och lägga Ronja och så fortsatte jag på min heldress och testade bandkantaren. Hann inte så mycket mer än att klippa ut tyget och testa den faktiskt för jag visste inte hur jag skulle få till bandkantningen och det var det första man skulle göra på heldressen efter man klippt ut tyget. Men vid midnatt hade jag äntligen fått till det men då var ögonen för trötta för att orka något mer.
 
Har blivit lite tyg den senaste tiden...
 
 
Fredag 13 juli
Vaknade, duschade, smink och frukost. Sen kom mäklaren, som visade sig vara son till ett par som bor på mamma&pappas väg, och som är kompisar med Tottas morbror Stefan. Världen är liten. Han var i alla fall supertrevlig och välsigt nogrann och duktig på att förklara allting. Han tyckte o vår lägenhet och värderade den ganska högt, bättre utgångspris än vad jag hade trott i alla fall, men sen är det ju inte säkert man får så mycket bara för det. Vi ska inte sälja än, men vi ville veta ungefär vad den är värd och eftersom värderingen är gratis så är det väl bara att göra en :)
 
Efter han hade gått så packade vi ihop de sista och packade bilen och drog mot Åre. Totta var snäll och bjöd på en liten tripp dit med övernattning på Holiday. Ronja taktiksov hela vägen dit och vaknade lagom tills vi rullade in i Åre. Skyndade oss att checka in och dumpa grejerna på rummet, sen gick vi ner till badet för att bada medan Ronja fortfarande var pigg. Var kallt i barnpoolen så vi satt bara i bebispoolen och trängdes med massa vuxna idioiter som satt där UTAN barn. Och även med föräldrar med STORA barn. Fel att låta bebisarna och deras föräldrar ha bebispoolen för sig själva? Fanns ju en liten rutchkana där jag ville Ronja skulle få åka men det var bara massa större barn som sprang/simmade runt den hela tiden så ville inte ha Ronja där.
 
Gick efter ett tag och satte oss i poolbaren och käkade en macka och försökte mata Ronja. Upptäckte då hur prickig hon blivit vid rumpan och benen och även lite på magen :( Så då bestämde vi oss för att inte bada mer utan gick och duschade. Sen upp på rummet och lämna av badkläderna, sen gick vi till sportbaren så Totta fick ta sin efterlängtade öl. Satt och pratade och sövde Ronja medan vi väntade på att klockan skulle bli 18 då vi skulle äta amerikansk buffé på restaurangen. Gick ner, åt den, sen gick vi tillbaka till baren. Spelade Dart och jag hade lätt vunnit om inte Totta hittat på fuskregler när jag nästan vunnit, om att man måste få prick 500 poäng och inte en endaste poäng mer. Väldigt lätt... Så då vann han tillsist. Men sen spelade vi äventyrsgolfen och då vann jag för en gångs skull över honom! Spelade lite bilspel, enarmad bandit och Airhockey också men sen vaknade Ronja och då gick vi tillbaka till rummet för att mata henne. Och DÄR och DÅ började helvetesnatten, runt 23.00.
 
Ronja hade givitevis ätit skitdåligt hela dagen och var nu ashungrig, men vägrade ändå äta. Dessutom vägrade hon ta nappen. Hon har varit lite anti nappen ända sen i måndags, kruppnatten. Men ändå tagit den tillsist, men hela fredagen från att vi kom till Åre totalvägrade hon. Och hon bara skrek. Fick i henne lite i alla fall och sen tog det ett bra tag men tillslut somnade hon vid 2 efter att ha slukat en 150 ml flaska alldeles innan.. Jag somnade rätt fort men vaknade redan kl 3 av att hon tokskrek igen. Försökte vagga ner henne till sömns men nej, helt galen och vägrade fortfarande nappen. Gav henne en till 150 ml flaska som hon sög i sig. Tänkte att det var ovanligt, men ändå hade hon ju ätit så dåligt så det inte var så konstigt. Men hon ville som inte somna i alla fall utan bara skrek och jag försökte truga i nappen, och söva ner henne. Hon halvsov ett tag men kunde inte komma till ro, utan bara skrek och vred på sig, och så bara började hon kaskadspy där hon låg i vagnen, jag fick lite panik då det såg så jävla vidrigt ut, i den meningen att det såg ut som hon skulle drunka/kvävas av sin spya, så jag skrek på Totta och slet upp henne ur vagnen. Ronja vart dock helt lugn efter hon spytt klart. Bara satt i mina armar och tittade. Var ju tvungen att duscha av oss båda två men hon brydde sig inte.. Efter vi städat klart och Totta bäddat ut bäddsoffan på golvet så tog han Ronja och la sig med henne där så jag skulle få sova lite. Tror även dom två hade somnat rätt fort. Sen sov hon till 7 då jag matade henne igen och la henne i vagnen och då somnade hon om på en gång typ.
 
 
Lördag 14 juli
Sen klev jag upp halv 9 för att hinna fixa i ordning mig innan frukosten var slut. Vi gick ner och åt jättegod frukost, sen skyndade vi upp på rummet och packade ihop de sista och checkade ut. Sen skulle vi åka mot Micke&Jenny men självklart hade vi bilproblem. Gick att köra bilen, men det var något med tändspolen så bilen hackade om man körde sakta, om man varvade bilen gick den som vanligt...Suck.. Kom fram till Micke&Jenny i alla fall och hängde lite. Blev bestämt att vi skulle stanna och sova hos dom en natt, men vi behövde lite grejer hemifrån, bla ersättning, så jag, Jenny&småpojkarna åkte i till stan och fixade det, sen fikade vi på växthusfiket i Ås innan vi åkte tillbaka. Jenny lagade jättegod middag till oss som bestod av nötkött, ugnspotatis med sötpotatis, palsternacka och vitlök. MUMS! Sen bestod resten av kvällen med att försöka få Ronja att äta och sova. Helt sjukt vad envis hon kan vara, men så helt plötsligt när Totta klätt på sig för att gå ut och gå med henne lite, då somnade hon så fort han öppnade dörren ut typ.. Så konstigt.. Blev ytterligare en jobbig natt med Ronja som vaknade ofta för mat, somnade dock om ganska fort skönt nog!
 
Söndag 15 juli
Totta så snäll så han klev upp med henne vid 7 så jag fick sova ända till 10, guld värt!! Ronja somnade ute i vagnen vid halv 10 och sov där tills halv 13.. Då blir man lite bitter varför det ska gå så bra att sova länge då.. For sen hemöver men åkte ut till Ope för att kolla till katterna, då mamma&pappa varit borta över helgen. Sen åkte vi äntligen hem igen :) Tog och tvättade upp kläder och handdukar coh tog en lång skön dusch, sånt behövs när man sovit borta tycker jag, känner mig aldrig fräch när jag kommer hem då :P Spenderade kvällen i soffan..
 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: