vulnerable -

Tisdag 17 juli

Idag vaknade vi vid 7 jag och Ronja, efter 8 somnade hon igen och sov till klockan 10 lagomt till momma&moffa kom för att hämta oss. Glömde väl skriva det men vi har fått problem med bilen, igen, så Totta lånade Stefans när de åkte till Norge och därför fick mamma&pappa hämta oss så vi slapp ta bussen. Åkte och handlade på kvantum, bla varsin sallad som vi sedan åt till lunch när vi kom till Ope. Ronja fick lite lax&potatismos (burkmat) men det gick inte ner.
 
Sen fick hon ersättning och somnade nästan ovaggad i vagnen, sov i 2 timmar ute :) Mamma och jag tänkte sy då men vi blev så trötta vi med så vi la oss och vilade, jag ute i en solstol, älskar att somna i solen, det är så skönt! När vi alla tröttmössor vilat klart satt vi i solen och pratade, Ronja fick krypa i gräset.
 
Mamma gjorde middag och lillebror kom och åt med oss :) Fick jordgubbar från Ope till efterrätt, och även Ronja fick en jordgubbe i sin mojäng som hon smaskade ivrigt på.. Sen hjälpte jag Sebbe kolla lite på internet och ett bord, men sen packade vi ihop oss och åkte. Skjutsade hem Sebbe (jag fick låna pappas bil) och for hem sen. Nattade Ronja som somnade så fort maten i flaskan var slut. Sen hamnade jag som vanligt i soffan, ja, efter att ha diskat och städat upp såklart ;) Nu har jag just kollat klart på senaste avsnittet av Pretty little liars (nästa kommer imorgon) och klockan är mycket så nu är det dags för sängen. Kändes lite konstigt att Ronja bara vaknat en gång sen hon la sig för mat, det var 23.10. Hon la sig 20.00 typ. Hoppas det är på väg att vända..!!