vulnerable -

Barnbidrag

Ja idag kom ju det efterlängtade barnbidraget. Eller egentligen var det bara tur att det kom idag och att jag var på stan, för fan vad jag fyndat! Åkte in redan lite efter 10 med Ronja. Började med att gå på Lindex då jag fått mail om att halva priset på deras reavaror startade idag. Hittade en bamsebody och en randig klänning som jag köpte. Totalt 80 kr, skulle gått på 250. Sen gick jag vidare till Cubus medan jag väntade på att Totta skulle komma in till stan och möta upp mig. På Cubus hade de "Final sale" vilket innebar bla barnkläder för 29 och 49 kr oavsett tidigare pris. Fyndade en lila overall, set med blommig klänning och byxa, två klänningnar med löv/fjärilar och en svart klänning/body med vita hjärtan. Totalt gick det på 240 kr, skulle gått på 840. Sen mötte jag upp Totta på Kärnan och han köpte en till sån där rolig fotoram till mig, så nu ska vi sätta upp dom under varandra så får man som en fotovägg :)

Efter det åkte vi upp till Cafét/Restaurangen Krikelin och köpte lunch. Mickan och Philip kom också och gjorde oss sällskap. Åt panerad spätta med blomkåls-potatismos, riktigt gott tyckte jag men inte Totta och Mickan. Efter ett tag kom Sandra och Alva också. Totta åkte hem efter lunchen och jag fortsatte gå på stan med Mickan & Sandra. Mickan köpte en blus på HM, och jag köpte asfina klänningar och matchande strumpor på Åhléns, fyndade även en lila mössa (som är en kopia av POPs mössa typ) på Åhléns rea som Ronja förhoppningsvis kan ha nästa vinter.

Sen skulle Sandra åka hem men jag och Mickan gick på Syssla för att kolla efter grejer till Mickans dopinbjudningskort. Ronja blev tokig så jag fick sätta mig och amma henne. Vi blev kvar en lååång stund på Syssla. Sen skiljdes vi åt och jag strosade runt lite till innan jag gick och köpte godis på Hemmakväll och sen gick på miniCoop (domus) och köpte Coca Cola och grädde. På Coop stötte jag på Majkee, Aylin, Majkees mamma och syster. Så vi gjorde sällskap till bussen, men sen kom hon på att hon inte hade sina nycklar hem så jag fick åka bussen hem själv i alla fall :P

Om någon undrade så har jag köpt kläder på rean för 345 kr, det skulle ha gått på 1170 om det hade vart orginalpriset, "sparade" alltså 825 kr. Ganska bra fyndat om jag får säga det själv?! Då fick jag unna mig de två underbara klänningarna från Åhléns i lilarosa och grönblå.. Gahhh vad fina dom är!


Lindex-fynden, storlek 80 (att växa i)


Mys overall i underbar lila :) Str 68, den enda som fanns tyvärr.


Set, men kan ju matcha dom men andra kläder också :) Str 80.



Två nya favoriter tror jag. Str 74 men hon kan börja ha dom nu redan tror jag..


Trist med svart kanske, men färglade strumpbyxor/leggings kommer pigga upp. Str 80.


Så jävla fina klänningar/färger. Den grönblå i str 62-68 (stor) och den rosa-lila i str 74-80 (skiiiiiitstok)



Lila billig mössa, 25 kr, ska väl likna POPs.. Str 50



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: