vulnerable -

Onsdagen

Idag klev jag och Ronja upp vid halv 8 och hon fick mat, sen fick hon ligga och leka i babygymet medan jag tömde diskmaskinen, satte på en tvätt och så. Sen satt jag mig på golvet med henne och övade på att rulla runt, men hon vart trött väldigt fort så det blev sängen igen för henne, medan jag försökte söva henne (sprattelgumman) blev jag själv väldigt trött, så när hon väl somnat la jag mig också och sov en stund till. Skööönt. Så kom Totta hem framemot 11 och då klev jag upp och tog en dusch. Så kom svärmor förbi med kartonger vi ska ha till smörgåstårtorna till dopet.

Sen fick ajg skynda mig lite och sminka mig och äta frukost/lunch för klockan började närma sig 1 och då skulle jag träffa Lollo. Blev bussen in och hon hoppade på samma, så åkte vi bort till Kupan. Fyndade lite saker där, till Ronja såklart :P Sen gick vi vidare in till stan med stopp på ÖB, KOOL och Dollar. Inne i stan köpte jag en grädde på Hemköp och sen skiljdes vi åt och jag åkte hem.

Totta lagade middag åt oss, köttbullar, potatis och gräddsås med äppelmos för min del då lingonsylten nästan var slut. Funkade lika bra det, nästan bättre :O Sen har kvällen spenderats åt att ta lite kort på Ronja, sen söva henne som jag skrev om tidigare ikväll, och sen sitta framför dumburken och kolla på gamla kort. Jag har letat inspiration till dopdukningen, och först kändes det jättebra då jag insåg att de dop jag vart på har det inte varit så avancerad dukning. Men sen kom jag till Isabelles dop och då blev det jobbigt igen, hon hade ju det såååå fint. Fan. Men jag håller på och klura lite på hur jag ska få det lika fint. Det största "problemet" är servetterna känner jag, eftersom jag inte kan vika dom fint och dom är supertunna :/ Men jag ska googla lite mer och kolla på Syssla imorgon om det kanske finns en enkel lösning. Insåg i alla fall att jag varit på jävligt många dop de senaste åren; Sigge&Svante, Rut, Tindra, Melvin&Tuva-Li, Jesper&Robin, Isabelle, Morgan, Alva, Novali och Aylins. Och fler lär det ju bli ;)




Loppisfynden



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: