vulnerable -

Bokrea

Idag var jag uppe redan vid 7. Tänkte det var bra tid så skulle jag vara inne till stan före 9 säkert. Mmm visst när man är ensam hemma och har en gnällig bebis som prompt skulle sitta i knät. Sova vägrade hon trots hon var så trött. Allt tar ju dubbelt så lång tid när man bara har en hand, men 10 över 9 var jag klar i alla fall.

Inne i stan började jag på lekplanten då jag sett att dom också skulle ha rea, men där var det bara rea på tråkiga saker till större barn. Inget kul till Ronja inte. Lika bra iofs då man kanske får saker i doppresent och det faktum att jag inte är så rik just nu. Rik har jag väl iofs aldrig vart, men. Efter det begav jag mig till Bokia för att spana in bokrean. Träffade på pappa som också var där och fyndade. Jag köpte 1 Max-samlingsbok, 1 pekpok och en tygbok som man kunde hänga på vagnen :)

Efter det stod jag och pratade med pappa lite om saker inför dopet, bokade in sångträning med Sandra imorgon. Sen skiljdes vi åt och jag gick bort till Akademibokhandeln för att köpa resten av böckerna jag ville ha. Hade spanat in vart de var billigast ;) Så på Akademi köpte jag en till Maxbok, 1 till pekbok och så en virk-bok :) Blev även en present inköpt, men säger inte till vem och vad ;)

Sen gjorde jag en rek på Lindex, men de hade bara fått in en del av de fina vårnyheterna. Den gröna myr-bodyn fanns, den var såååå fin! Men den supersöta pyjamasen fanns inte. Jag hoppas de får in dom snart för jag fick reklam från Lindex häromdagen med ett erbjudande att om jag köper minst 3 grejer får jag 30% på hela köpet, och det skulle ju vara guld om dom fick in de nya grejerna då innan erbjudandet går ut :/

Efter det gick jag till Tottas jobb och hämtade några saker han kopierat och klippt ut åt mig. Stannade och pratade lite också, men sen gick jag över till Mickan och satt där medan hon gjorde i ordning sig för stan :) Eftersom vi var så hungriga började vi med en lunch på Donken, göttans! Sen vart det Hobby boden, Lekplanten, Syssla, Tygcenter, Åhlens. Drick-fika på Ålle så vi kunde mata våra barn. Var även bort på Sydilla en sväng då jag var ute efter knappar till Ronjas nya kofta som hennes duktiga mormor håller på att göra. Fanns ju dock inga knappar någonstans, tills vi gick på garnaffären på busstorget. Där hittade jag superfina som var formade som hjärtan, passar ju perfekt på mitt lilla hjärta :)

Sen var vi iväg till Syssla igen och då mötte vi 2 brandbilar och 1 ambulans. Några gick in på Hemtex men jag vettefan vad dom sysslade med.. Avslutade med att gå på Hemköp så Mickan fick köpa mat till Philip. Sen skiljdes vi åt och jag åkte hem. Åt middag och tittade på Big brother. Vart ju nyfiken på tjejen som var härifrån och när jag väl började se vart jag fast. Så resten av kvällen (efter Ronja lagt sig) tittade jag på avsnitten av BB medan jag klippte och klistra. Dock måste jag nog smygse lite på BB då jag hånat programmet så mycket. Jag är egentligen emot det, men jag har inget annat att se på, och det är roligt att bli lite provocerad av puckona på tvn! ;)

Innan Ronja gick och la sig mös vi ner oss i soffan och läste i två av hennes nya böcker. Mer blev det inte då hon började gnugga sig i ögonen av trötthet, min lilla tröttmössa. Så jag gick och la henne och det gick relativt fort idag!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: