vulnerable -

Babymassage

Idag var jag och lillgumman på babymassage på Öppna förskolan. Vi tog bussen in och mötte upp Sandra och hennes lilla Hanna vid traktören. När vi kom till ÖF blev vi visade runt i hela lokalen medan våra tjejer sussade på. Sen tog vi upp dom och matade dom innan vi gick in till rummet vi skulle hålla till i. Medan vi väntade satt Ronja och flörtade jättemycket med Sandra men framförallt med Hanna, smilade, stirrade, skrattade och babblade, men Hanna ignorerade henne rätt bra ;)

Karin och hennes mini-Kerstin, Tommy och hans lilla Kian och en till tjej som hade en liten Olga var också med i vår massagegrupp. Olga visade sig vara född dagen innan Ronja och Hanna, men hon sov sig igenom hela massagen så henne fick vi aldrig se.

Idag fick vi lära oss massera benen och fötterna och så visade hon lite kolikmassage. Vi fick varsin massageolja att använda och goda råd hur och när man ska massera sitt barn. Det var i alla fall supermysigt och roligt att göra detta så jag längtar redan till nästa träff :) Och Ronja verkade gilla det så mycket, och när jag skulle tacka henne för att jag fick massera henne log hon och knep ihop ögonen på ett sätt så hon verkligen såg ut att njuta, lilla sötgumman! <3



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: