vulnerable -

Torsdag 30 augusti

Idag bestämde sig Ronja för att vakna vid 6, dålig idé tyckte jag som ville att hon skulle sova till 8, och sen sova förmiddagsluren mellan 11 och 12 då vi skulle ses på Öppna förskolan kl 12. Men vid halv 8 somnade hon om och sov till halv tio, tänkte hon orkar väl i alla fall leka till halv två - två. Så vid 11 tog jag och åkte in på stan. Gick ner på Tottas jobb och sa hej, sen gick jag till Mickan och väntade medan de gjorde sig klara. Sen gick vi på Öppna och lekte. Sandra och Hanna kom också, och sen också Malin och Amandus, jätteroligt när man kan gå flera stycken tycker jag! :) Idag var det en hoppko och en hoppåsna samt tunneln som var intressantast.. Hon fick sitta på kon men då fick jag hålla i henne hårt då den tippade framåt så lätt, men gud vad hon studsade upp och ner på den :)
 
Blev sångstund och sen lite mer lek, men sen fick Hanna & Ronja fika och då tog Ronjas trötthet över så efter det fick hon gosa ner sig i vagnen med en flaska välling och efter den tvärslocknade hon :) Gick en sväng på stan med Mickan, och avslutade med att gå på mataffär och köpa lite blodpudding till Ronja och en Coca cola till mig ;)

Tog bussen hem och som vanligt lyckades jag pricka in samma buss som Madde skulle åka hem, rätt roligt att jag gör det så ofta av slump :P På hemmaplan igen så stekte jag på lite blodpudding till Ronja och gjorde samtidigt "flygande Jakob" av min kycklinggryta till mig själv. Efter middagen ringde vi Totta och facetimade, sen ringde vi momma och pratade. Sen fick Ronja ett bad och sen satte vi oss och läste alla Willeböckerna plus några flikböcker. Sen blev det välling och sängen för Ronja, och den här gången gjorde jag 2,5 dl välling på en gång (man får skaka ner pulvret i omgångar så ryms det i flaskan) och det sög hon i sig och sen sov hon, älskar när det går så enkelt. Det "tråkiga" är att det alltid går bättre med rutinerna när jag är själv. Så fort Totta är hemma ändrar hon på något. Sen satte jag mig för att tömma videokameran och upptäckte att datorn var full så jag började rensa då det fanns en del dubbelfilmer. Så ringde Helena och vi snackade i en timme.. Sen fortsatte jag med rensningen och vips så hade jag rensat bort dubbelfilmer för ca 30 gig ;)
 



 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: