vulnerable -

Fredag 24 augusti

Ronja vaknade vid kvart över 7, kan ju upplysa om att jag var som en död sill då.. Kom inte i säng förrän efter 2 inatt pga långa blogginlägget och att jag duschade och tvättade håret. Vill nämligen inte göra det när Ronja är vaken då jag inte kan ha henne i badrummet och hon kan ju göra illa sig om hon får pyssla på själv. Att kliva upp innan hon vaknar om morgonen är inte heller ett alternativ då man aldrig vet, och lika gärna kan väcka henne av alarmet, tro inte jag vaknar av mig själv. Så då är det smidigast att göra sånt innan man lägger sig. Ärligt talat var jag så trött att jag satte Ronja på golvet och la mig i soffan och slumrade av och till, till halv 10. Hon kunde såklart gjort sig illa då med, men då hade jag i alla fall hört henne.

Sen gjorde jag ett ryck och gav henne gröt som hon åt ca 2 tuggor av innan jag mutade henne med äppelmos till, då kanske hon åt 10 tuggor till. Sen fick hon leverpastejsmörgåsrån och det smaskade hon i sig medan jag diskade undan nattens flaskor. Tro inte vår lilla dam sover om nätterna utan mat inte.. Inatt slog hon lite rekord och åt bara vid 11 och 2, jävligt nice! Sen blev det smink och mat för min del och sen tog vi bussen in till stan och mötte upp Kickan med familj. Fick äntligen se söta lilla, mini-Jessica som sov så inget googande inte.. Gav Kickan en bröstpump jag köpte förut men aldrig använde, och två små presenter till Jessica.. Sen gick jag på HM och köpe två bas-linnen att ha under tröjor mm. Sen var jag på bolaget och sen for jag hem. Var mest bara hem och vände för sen gick vi ner till Helena och barnen och umgicks med dom resten av dagen. Hann bla med en promenad på OK och köpa glass, leta upp och prova barnens gamla vinterkläder på Ronja och så beställde vi pizza till middag :) Lite innan åtta gick vi hem då Majsan och Ronja skulle sova.
 
Och jag har ikväll roat mig med att lägga Ronja i en timme, tvättat två tvättar, diskat massor av nappflaskor, hängt undan massa tvätt och torkat rent överallt i köket. Sen satte jag mig faktiskt i soffan och slappnade av med lite HIMYM, har börjat kolla om på det från början och har nu kommit till säsong 2.. Tror dock jag ska gå och lägga mig snart så man kommer ikapp lite med sömnen. Imorgon kommer Totta äntligen hem, ska bli skönt att vara två igen som kan turas om med alla tråkiga vardagssysslor.. Tror dock jag ska försöka dammsuga och göra fint imorgon innan han kommer hem, men det beror på vilket humör Ronja är på och hur trött jag är :P
 
Just det, Ronja fick smaka mariekex för första gången idag, det uppskattades mycket. Bilderna nedanför är beviset på en överlycklig tjej som får smak för goda kakor. Och så visade lilla Ronja inte bara en utan tre gånger att hon kan klättra i trappen helt själv. Rätt glad över att vi inte har någon hemma, för då är det ett bekymmer mindre. Får hålla mer koll dock när vi är hos folk med trapp ;)
 


Bra att kunna ärva pop-kläder så vet man att Ronja kommer ha bra kläder i vinter och man slipper lägga ut flera hundra på att köpa nya :)


kickan

Blev kär i den gula jackan madde :)



PUBLICERAT: 2012-08-25, 23:45:30 | URL: http://kick86.blogg.se

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: