vulnerable -

Grillmåndag :)

Imorse när Ronja vaknade vid 7 var det den gamla pigga och glada Ronjan som jag möttes av, så skönt :) Och tro hon blev ännu gladare när hon fått mat och jag ville fortsätta sova, så kommer Totta hem och plockar upp henne. Hon njöt, och jag såg sömnen framför mig ;) Efter ett tag kom han in och nattade henne igen, men det gick så fort och smidigt att jag bara fortsatte slumra. Sen tog jag mig dock i kragen vid 10 och klev upp, men så mycket piggare!

Efter dusch, smink och mat/matning klädde vi på oss för snöstormen och åkte till Elgiganten så Totta fick köpa en ny vattenkokare. Han valde den som hör till samma serie som hans nya kaffekokare, och jag är nöjd för med den här kan man värma vatten till 40, 60 och 80 grader, så det känns bra när man senare ska börja med välling. Slipper man koka och sen vänta på att det ska svalna :) Och jo jag vet att man kan använda micron, men då vet man ju inte hur fort det blir varmt osv :P

Sen blev det en sväng på Dollarstore där jag köpte ett billigt läppstift som jag behver på torsdag då vi ska vara påskkärringar (jävla påhitt av Lollo), och så köpte jag lite gula fjädrar som jag ska ha i påskriset. Sen vidare på Maxi för att handla lite kött och grönt till grillning. Även där blev det några förpackningar med fjädrar 1 rosa, 1 blå, 1 grön och 1 orange :)

Sen åkte vi till Jon&Helena och umgicks, äntligen! Vi har typ inte vart där på 3-4 veckor pga sjukdomar, men nu blir det till att hänga där igen :) Sen blev det grillmiddag, och som alltid så jävla gott när det är Helena som kockar och Jon som grillar :) Idag blev det fläskfile och svamp med hemgjord marinad, potatisgratäng och sallad. MUMS! Sen blev det lite mer mys och snack innan vi gick hem för att natta Ronja och de skulle natta sina 3 underbaringar :)







Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: