vulnerable -

Vårkänslor och farmors födelsedag

Idag så hade jag två ärenden på stan. Det ena var att köpa om jumpsuiten med rabatt på Kappahl och det andra var att framkalla lite kort och köpa ram så Tottas mamma kunde få en bild på Ronja i present. Hon fyller nämligen år idag :) Så jag tog och klev upp vid 8 när Ronja vaknade och var pigg. Jag var verkligen inte pigg då Ronja vaknat och jävlats under natten. Mellan 2 och halv 4 låg hon och jollra på i sin säng så jag inte kunde sova och sen vaknade hon igen före 5 och skrek. Trött mamma, javisst!

Duschade och tvättade håret och sen skyndade jag mig så gott jag kunde med smink och trycka i mig två mackor, samt göra i ordningen vagnen och så. Tillslut var vi i alla fall redo att gå. Och eftersom solen sken och det såg vindstilla ut och jag faktiskt inte hade någon tid att passa så bestämde jag mig för att gå in. Och jag ångrar mig inte, det var så jävla skönt väder. Jag toksvettades så jag fick gå med öppen jacka mesta delen, solen bara tokvärmde och strålade. Tussilagon blommade i väggrenen, myrstacken var i full rörelse och vattnet forsade i diket. VÅRKÄNSLOR! Blir många sånna promenader framöver hoppas jag! Tog och traskade på så fort jag kunde och tog mig in på 37 minuter :) Totta trodde jag fuskat :/ Jag brukar gå på 45 annars så såå mycket fortare gick det inte, men jag gick i snitt 1 km på 10.05 minuter!

Inne i stan gick jag först till Fotoposé och beställde bilderna på 1 timme. Sen gick jag och letade efter en ram i rätt mått, hittade tillsist en på Expert som jag köpte. Sen skulle jag på Lindex men då stötte jag på Majkii så vi stod och pratade ett bra tag innan hon och hennes mamma och syster gick för att äta lunch. Blev en snabb vända på Lindex då de fortfarande inte fått in de klänningar jag väntar på till Ronja ;)

Tillbaka på Fotoposé och hämtade bilderna samt köpte en till ram. Sen till kappahl och köpte om jumpsuiten och så köpte jag en hallonröd blus till mig själv, så fin färg! Sen rngde jag Totta och kollade om han kunde komma ut från sitt jobb en snabbis. Det kunde han så då gav jag honom den mindre ramen med ett fint kort på Ronja. Hans favoritkort på henne faktiskt :) Sen gick jag och köpte en blomma på Kärnan som Dudda skulle ge Birgitta och sen tog jag bussen hem. Ville egentligen gå men Ronja skulle vakna snart (hon vaknade när jag klev på bussen) och vilja ha mat och så kände jag att jag var så hungrig så jag ville bara hem och få äta :)

Hem matade, åt själv, sen natta jag Ronja, tog en dusch, slog in presenten och inväntade att Ronja skulle vakna igen. Sen klädde vi oss och mötte upp Dudda & Nang och for till svärmor i Ås. Hon visste inte om att vi skulle komma så hon blev glatt överraskad och bjöd genast in oss på middag. Hon gjorde flygande jakob och det var så jäkla gott! Måste nog göra det själv någon dag.. Kanske på lördag om det blir så att Totta ska jobba.. Han gillar ju SÅKLART inte den maten :(

Vi stannade till halv sju, sen åkte vi iväg en snabbis på Maxi och sen var det bara hem och natta Ronja för min del. Nu när jag bloggat ska jag försöka kolla ikapp lite mer på BB och äta min rätt goda glass.. Hade glömt att det är mörk chokladduttar i den :/









Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: