vulnerable -

Torsdag 26 april

Efter allt vanligt morgonstök så tog jag bussen in vid 11 tiden. Gick och kikade i några affärer efter en vår/sommar-jacka till mig. Hittade en tillslut som jag ville ha på Kappahl, och just idag var den på 30% rabatt. Men den var dyr ändå så jag hängde undan den under dagen medan jag skulle kika på lite fler ställen och fundera på om jag hade råd.

Gick ner till Mickan och fick se Philips superfina rum. Blev ännu mer sugen på att göra ett eget rum till Ronja. Men platsen och förnuftet säger att jag ska vänta tills vi flyttar. Sen gick vi upp på Hemköp och köpte varsin plocksallad och sen gick vi på Öppna förskolan tillsammans med Sandra L, Hanna & Sandras mamma. Vi åt lunch och sen blev det sångstund. Ronja höll låda hela tiden hon, lilla hjärtat :) På ÖF sjugner dom bättre låtar än på Kyrkis. Kan de flesta där, men på Kyrkis har hon ju typ hittat på egna konstiga låtar. En del är så ologiska ;P

Efter sångstunden blev det lite amning och så lek. Efter drygt 1 timme gav vi upp och jag och Mickan gick på stan på jackjakt och även tröjor, jeans och så. Köpte en gul prickig klänning på Rut. Jag provade några jeans på Gina men blev återigen less då jag såklart inte fick på mig dom. Några fick jag igen, men de hade låg midja och då blir det ändå inte snyggt. Men så gick vi på Cubus som hade 30% på allt och så hittade jag ett par svarta jeans som hade hög midja och stora storlekar, så jag testade. Och gissa om jag blev GLAD när de tom var för stor!! Efter massa prövande så köpte jag två par jeans ett par svarta och ett par mörkblåa. Och så köpte jag en lila linnebody till Ronja. Shoppingbilder kommer i eget inlägg!

Just när jag betalat kom Majkii och Bengan så jag slog följe med dom bortåt torget. Så gick vi in på Kappahl och dom fick vara smakråd om jackan. De tyckte jag skulle ta den mindre storleken då den större fick mig att se större ut. Totta kom och tyckte också jag skulle köpa jackan (han höll bara med de andra för att jag skulle bli klar) så jag köpte den. Sen gick vi och åt middag på Via grande. Jag åt en quattro stragioni - skinka + ananas och den var god. Dock var det ju kronärtskocka på den och det gick att äta, men var ingen höjdare.

Sen åkte vi hem, hjälpte Totta att klippa/snagga sig, la Ronja efter ett tag. Kollade på tv och sen satte jag mig och sydde lite mer på klänningen men gav upp rätt fort när det var något jag inte fattade. Blev en tidig kväll, redan vid 11.




Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: