vulnerable -

Slödag

Igår natt mådde vår lilltjej inte så bra. Hennes näsa var helt igentäppt så hon inte kunde andas genom den. Och då kan man ju inte suga på nappen, och då kan man ju inte sova :( Stackars lilltjejen!Så det blev en jobbig natt och när Totta skulle iväg på jobbet vid halv 9 var det ingen pigg mamma som satte sig och matade Ronja för typ femte gången :( Men så skedde ett mirakel (kändes så då) och hon lyckades somna om bredvid mig i sängen och så sov vi tills efter 12. LITE glad mamman blev då! :)

Sen var det dock inte en pigg tjej resten av dagen. HAde lite feber så hon fick en alvedon, fick massa koksalt och jag försökte suga ut snor så gott det gick, men lillsnoken förblev täppt :( Tycker ändå inte hon var så gnällig för att ha det så jobbigt med andningen och vara trött, så hon är duktig vår lilla tjej!

Roligast på hela dagen var när Totta ringde Facetime till mig, gud så hon sken upp och blev glad och skrattade när hon fick se sin pappa i telefonen. Ronja är verkligen pappas flicka, det märks redan så väl :) Men jag hoppas, och tror, att hon gillar sin mamma med ;)

På kvällskvisten blev ronja lite piggare i alla fall och febern var borta. Efter lite mer koksaltdroppar lyckades jag faktiskt få näsan så pass fri att hon kunde somna med sin älskade napp, och sen sov hon rätt bra hela natten. Visst, hon vaknade varannan timme och ville ha mat eller koksaltdroppar, men hon somnade om fort, det är fan huvudsaken. Hatar när hon blir pigg och ska ligga vaken en timme, det orkar man inte när man själv bara vill sova :P Som ni ser var det en väldigt händelselös dag, och riktigt slödag, men sånna behövs när hjärtegrynet inte är på topp (inte jag heller för den delen) och det dessutom är snöstorm ute :)


Första bilden på far&dotter, och sen dess har hon varit pappas flicka..


Men jag tror mamman ska sköta klädinköpen.
Pappan kan betala, men inte välja kläder.. som ni kanske ser..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: