vulnerable -

Onsdag 25 april

Strålande sol, men då allt tar så lång tid för mig på morgonen så hann jag inte gå in till stan innan jag skulle möta upp Mickan vid 11-tiden typ. Vi skulle egentligen gå på Öppna förskolan, men kom på så mycket annat att göra innan att det aldrig hanns med :P Vi var och köpte skor till M, fikade lunch på Törners, kikade på BikBoks stora "rea" mm. Lite innan två skiljdes vi åt och jag gick och mötte upp Sandra L och så promenerade vi till Lugnvik och hälsocentralen.

Så vart det föräldraträff med en tandhygienist som informerade. Sen trodde vi att M-L skulle komma och prata om kosten då de andra två var borta när vi hade kostsamtal och hon knappt sa något då. Men det hade hon glömt så nu fick vi en ny tid inbokad för det, suck. Vi hann ställa några frågor till henne i alla fall, så när vi kom hem så gjorde vi en liten smakportion till Ronja med havregröt. Det är bra att introducera maat med gluten i (tex gröt) medan man fortfarande ammar, för det har visat ge mindre risk för att barnet ska bli glutenintolernat då :) Så nu ska vi försöka ge henne lite smakportion gröt varje dag, tills hon börjar gilla det och kanske kan få mer.

Ronja uppskattade i alla fall inte gröten. Hon protesterade inte, och vi fick stoppa in skeden massa gånger med lite gröt utan att hon sa något. Men varje gång hon råkade svälja lite så ruskade hon på hela kroppen och grimaserade, så det såg inte ut som hon tyckte om det :P Hon är ju såklart ovan konsistensen och smaken, men en del barn blir ju galna när de får och vill bara ha mer, så var inte Ronja ;) Efteråt fick hon amma och då slörpa hon i sig, så aptiten var det inte fel på.. Hon har ju faktiskt knappt visat något intresse för mat heller, så jag är inte jätteförvånad över att hon ratade gröten. Det kommer väl, vi har inte bråttom :) Tänker dock fortsätta truga med gröten (i hennes takt) just för det där med gluten..

På kvällen så satte jag mig och sydde, ja efter att jag smsat massa med Mickan och tillslut fattade hur jag hade "pajat" trådspänningen ;P Jag har velat ha ett pannband, ochd et kändes inte allt för svårt att sy, så jag började med det. Sen ville jag ha en matchande mössa till Ronja så då gjorde jag en på chansning. Den blev för stor, passade mig. Gjorde en till men den visade sig sen också ha blivit för stor, fast bara lite. Efter det sydde jag en dregglis också, den blev jag mest nöjd med. Prövade även att använda tryckknappar på dregglisen, och det var ju skitenkelt! :)







Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: