vulnerable -

Lapptäcket

På lördagen var det så jävla dåligt väder. Snö och blask :( Vi hade tänkt åka och titta på ett hus, men när det snöade kändes det dumt att köra med en bil med sommardäck, så vi struntade i det. Istället gick vi ner till Jon&Helena. Jag tog med mina tygbitar då Helena var sagt att hon hade en skärmatta man kunde använda till att skära till tygbitar i mycket enklare än att klippa. Så hon och jag satte igång med att fixa mina tygbitar, sen blev vi båda så sugna på att bara sy ihop täcket på en gång, så vi gick igenom hennes tyger också och fick tillslut till tillräckligt många lappbitar.

Då började pysslande av att lägga ut alla bitarna och bestämma hur det skulle se ut. Gick rätt fort ändå :)

Helena kom på att hon skulle sy ett örngott att ha till täcket så hon började pyssla med det medan jag började sy ihop bitarna, remsa för remsa.

Kom även på iden att klippa ut bokstäver i det bruna pricktyget och skriva Ronja på lapptäcket, så det fixade Helena åt mig medan jag fortsatte sy.


Man var "tvungen" att stryka ner alla sömvecken så det skulle se så bra ut som möjligt, det var lätt det jobbigaste/tråkigaste!

Jag sydde och sydde..

Och Helena kom på ännu en rolig detalj som hon sydde fast på örngottet :)



Örngottet blev klart och så jävla fint! :D (Kan lägga upp en bild sen om hur baksidan ser ut)



Jag började sy ihop remsorna..



Tillsist var målet nått och täcket äntligen färdigt!! :)
Fast vi hade pratat under arbetets gång om att klippa ut ett hjärta och sy fast någonstans och kanske ett rådjur, men det gömdes bort. Men jag funderar på om det är något man kanske kan sy på i efterhand på något sätt..







Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: