vulnerable -

Annandag påsk

Idag åkte vi iväg mitt på dagen för att köpa en fleecejacka till Ronja från en tjej i köp&säljgruppen. Blev även att jag köpte två par leggings av henne :) Sen åkte vi förbi Sandra för att hämta mitt USB, men hon var inte hemma. Åkte och handlade på Maxi och sen hem igen.

Hemma satte jag igång med att förbereda för kvällens middag (som jag heeeelt glömde ta kort på) som bestod av vårrullar och kycklingsoppa (mat vi fick med oss av Nang och hennes syster), vi hade bjudit hit Lollo&Sebbe på middag. Men jag rev morötter och gjorde sweetchiliblandningen, gjorde creme fraiche&sweetchilisås, hackade jordnötter, gjorde pizzasallad och vitkål&morötter&ananas-sallad. Och så gjorde jag en hemgjord jordgubbstårta eftersom Lollo fyllde år idag. När jag äntligen var klar med allt de blev det matning och sen natta Ronja. Under tiden kom L&S hit. När Ronja hade somnat passade vi på att äta, supergott var det!

Efter middagen vaknade Ronja, men var inte på så bra humör, så efter en timme fick hon gå och lägga sig igen. Medan hon var vaken övade hon på att åla/krypa, och lilltjejen börjar bli duktig, nu drar hon ihop benen och her rumpan i vädret, så snart får hon nog till det så hon tar sig framåt också, lilla duktigt tjejen. Undra bara när hon ska rulla från mage till rygg? :P

Vi kikade på Bonde söker fru och skrattade, kollade gamla musikvideos och sen for L&S hem igen. Ronja krånglade och vaknade, somnade, vaknade. Men vid halv 11 så hade hon äntligen kommit till ro och somnat igen :) Sandra var förbi vid halv 10 och lämnade igen USB-minnet.



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: