vulnerable -

Nappmonster

Måste ju skryta om min duktiga tjej. Vi kom hem från stan hon och jag (pappan jobbar helg) strax före 7. Hon sov så gott i vagnen, men eftersom vi saknar hiss var jag tvungen att plocka ur henne och lägga henne i sängen medan jag bar upp liggkorgen och alla påsar. Då hann hon ju vakna och bli tokig, men jag insåg att hon nog var hungrig. Så jag matade henne i soffan, men sen la jag henne i liggkorgen och gav henne nappen, som hon tog på en gång (kors i taket) och där låg hon sen i över 5 timmar utan att bli tokig. En gång tog jag upp henne för att byta blöjan som börjat lukta, men annars låg hon där så snällt och tittade, sov, tittade, sov, och gnällde bara till de gånger hon tappade nappen. Varje gång tog hon nappen rätt fort igen och sög nöjt vidare. Helt sjukt för mig som är van att få tvinga i henne den för att lika fort ta bort den och plocka upp henne i armarna istället..

Jag hoppas verkligen hon lärt sig gilla nappen nu, för hur mysig hon än är, så ÄR det jobbigt när hon måste vara i armarna på en hela tiden för att inte gallskrika. Man blir som låst. Det var jag inte ikväll utan kunde pyssla på med det jag ville, och se på tv och film utan att bli störd av skrik, så skönt!

Hon verkar inte heller ha så ont i magen idag, så jävla skönt det känns. Har gruvat mig hela veckan för hur helgen ska gå när totta kommer vara borta på jobbet hela tiden, men ska det fortsätta såhär så har jag inget att gnälla på! Hoppas det fortsätter nu bara. Undra om det redan kan vara dropparna som gett effekt eller vad det beror på att magen verkar okej? Vilket som är jag glad för hennes och min skull, inte kul när man ser henne ha så ont och inget man gör hjälper..

Nåja, nu har hon ätit iaf och klockan är mycket, så vi borde sova nu.



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: