vulnerable -

Jobbet

Btw, jag jobbade över sjukt mycket förra veckan. Började redan kl 7 tis-fre och en kväll satt jag kvar till 23.00.. Totalt jobbade jag över 4 + 4 + 7,5 + 3,25 + 1 timmar, nästan 20 timmar, och alltså typ 60 timmar på n vecka, när det egentligen bara ska vara 40 timmar.. Ojoj, vad har hänt då kan man ju undra? Nä men måndag och tisdag kände jag bara att jag ville få ihop lite mer övertid så jag skulle få schyst lön lagom till jul, men sen fick jag blodad tand och tänkte att man lär ju vilja ha mycket pengar efter jul också. Så jag kämpade på. Sen jobbade Totta kväll/natt, så var ju inte dirket så att jag hade något att komma hem till. Sen så fick jag sällskap av David dom flesta timmarna av övertid, så då gick tiden fortare :)

Nu till veckan ska jag jobba kväll, men har fått erbjudande om att byta opch jobba dag, tror jag ska acceptera det och sen istället jobba över någon timme om det behövs, den här veckan är ju trots allt Totta hemma och jag har lite pyssel jag borde ta itu med. När jag jobbar kväll är det ju inte så att jag kliver upp något tidigare innan jag ska iväg på jobb, så då känns det bara som man inte gör något annat än jobbar..

Sen känner jag att det är bra att jobba över lite nu och samla pengar eller tid, för man vet ju aldrig vad som händer. FK är ju nämliegn ute på upphandling och närsomhelst kommer domen. Vinner inte Recall FK som kund är det inte säkert att dom kan erbjuda jobb till alla oss som jobbar åt FK. Och så känner jag att det kan vara bra att jobba över och visa lite ansvar när man kommit i  en period där man orkar, för sen kommer det komma då jag bara vill hem så fort jag gjort 8 timmar..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: