vulnerable -

09 - Min tro

Ja som jag skrev i förra inlägget så tror jag inte längre på någon Gud. Om jag än någonsin gjort det. Jag vill ha bevis om jag ska kunna tro på sådant där, annars känns det lika påhittat som Jultomten. Jag brukar säga att jag tror på Big bang, evolutionen. Men jag vet inte, jag tror på det Storballen-Ola lärde oss i NO, att människan sakta men säkert (25 000 000 år?) gick upp ur vattnet. Alltså att vi anpassad och utvecklade oss från fisk till människa. Och jag orkar inte fördupa mig mer i det.

Något jag däremot "tror" på är horoskop och hur olika saker påverkar oss som människor, djur mm. Mitt stjärntecken stämmer nämligen så klockrent in på mig, och jag har svårt att tro att det bara är taget ur luften. Tycker faktiskt stjärntecken kan stämma in rätt bra på många.. Däremot så tror jag inte på sånna horoskop som tex Öps horoskop, det är ju bara någon uttråkad jävel som byter plats och dag på dom där.

Om ni vill kan jag utveckla mig mer om varför jag tycker mitt stjärntecken stämmer så bra på mig och så, men det får bli en annan dag när jag inte borde sova för en timme sen!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: