vulnerable -

- Sax, påse, sten?!

Förresten diskuterade vi filmerna om Kalle Blomkvist på jobbet idag, är det någon mer som sett dessa filmer och är över 22 år? Ingen av dom jag pratade med hade sett dom, förutom Jens (som är 19) :S Dom visste inte ens att det är Astrid Lindgren som hittat på dessa böcker :O Fattar inte det.. Trodde alla hade sett dom som var runt min ålder, men icke.

Sen trodde David att jag bara hittade på att det fanns filmer om Kalle Blomkvist och avslutade alla mina meningar med "det hände i Kalle Blomkvist va?" "det hände INTE i Kalle Blomkvist" haha, internt skämt kanske, men rolig är han!
Tur  ändå att jag har David och Peter som sällskap sista timmen på jobbet den här veckan, dom får den timmen att gå så fort jämfört med resten av dagen!

En annan, minst sagt, livlig diskussion vi har på jobbet är vad leken, där man säger sten, sax, påse och formar händerna som något av detta, egentligen heter. David och Peter hävdar att den heter "sax, påse, sten" medan alla andra säger "sten, sax, påse". Vad tycker ni? Ni som faktiskt läser min blogg, (utan att kommentera) kan ni vara så snälla och svara på detta, om så anonymt, jag vill bara veta?!


Jenny

STEN, SAX, PÅSE, hävdar jag iaf :)


Malin

Sten, sax och påse heter det. Och självklart har jag sett filmerna och läst böckerna. Rövarspråket kom väl därifrån , eller hur?! :P



PUBLICERAT: 2009-04-01, 00:46:12 | URL: http://www.backahastar.se
therese

sten sax o påse ha då ja hört¨under min uppväxt-



PUBLICERAT: 2009-04-01, 01:16:38 | URL: http://misstezz.blogg.se/
madde

ja precis malin, där kommer rövarspråket ifrån, men inte ens det hade dom hört talas om. känns nästan som dom vuxit upp i en källare utan tv :S



PUBLICERAT: 2009-04-01, 07:29:22 | URL: http://vulnerable.blogg.se/
Louise

Men va? Dom drygar sig kanske bara? Alla vet väl att det är STEN, SAX, PÅSE! :O

Btw, jag tänkte på Kalle Blomkvist i typ förrgår och undrade om jag skulle orka leta fram filmen och kolla på den. Dock var jag för slö för att leta..

"Momörordodarorenon" aight ;) Mycket man lärt sig av Astrid egentligen..



PUBLICERAT: 2009-04-01, 22:19:08 | URL: http://lphant.blogg.se/
Moa

det heter sten, sax, påse. end of story!

och fy fan vad jag saknar er alla på jobbet och alla tokigheter!


Irene

ärligt, sax sten, påse säger alltid jag :)

I Japan heter det dock jan ken poh och ungarna där använder det för att lösa alla tvister dom hamnar i. Och det funkar jämt!! I Sverige kan folk tjura ändå men där verkar det som att man är nöjd med utslaget oavsett om man vann eller inte eftersom man åtminstine hade 50% chans att vinna :)


monia

sten,sax,påse SÅKLART!


Maddox

sten sax påse säger jag också.. annars blir det ju så bakvänt också =S



PUBLICERAT: 2009-04-05, 23:05:47 | URL: http://madeleneutani.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: