vulnerable -

- Reflektioner över tv-program

Nu har jag ätit klart och sitter på Svts hemsida och lyssnar igenom melodifestivalsbidragen, har ju faktiskt lyckats missa alla avsnitt utom slutet på första när Ugglas var med. Dock har jag ju hört några som RixFm envisas med att spela 100 ggr dagligen :( Men jag måste ju hålla med Lollo om att hon som vann hela skiten (Malena nåt, operalåten) låter väldigt mycket som ett plagiat. I alla fall i refrängen, kan inte bestämma om det är Kempes låt Vinciero eller en annan mycket känd låt den påminner om.. Det är i alla fall endast några få strofer som skiljer låten jag tänker på och hennes låt åt.

Nåja, känns inte som att det var ett bra bidrag att försöka vinna hela Eurovison med, men vem vet, det låter ju inte som alla gamla vanliga schlagerlåtar.. Är bara så glad att Ugglas inte vann, för hur i helvete hade det gått då? Att försöka översätta den där låten till engelska hade vart en katastrof som jag tror att man inte ens hade gett sig in på. Men att framföra den där låten på svenska, hur fan hade det gått då? Vi hade nog uteslutits från jippot för all framtid :P

Nu ska jag gå över till att reflektera lite över Let's dance. Nu är det ju bara 3 stycken kändispar kvar, och jag är inte förvånad över att det blev Laila, Morgan och Magnus som stod kvar till sist. Dom tippade jag fram som poentionella vinnare redan efter 2-3 avsnitt, då dom verkligen varit jätteduktiga. Nu har jag inte fortsatt att följa varje program, men har hållit mig uppdaterad om vem som åkt ut på hemsidan varje vecka. Men jag tror att det blir spännande i nästa program när dom där 3 ska bli 2, eftersom dom verkligen är så bra allihopa. Kan inte säga säkert vem jag tror vinner hela grejen, men kanske, kanske Morgan?

Jaja det var mina åsikter om två stora tv-programsjippon som många följer :P Jag kom för övrigt på att det var en Beckfilm ikväll på fyran som jag glömt bort att se, så jag tror att jag ska bänka mig framför tvn och låta Totta låna min mus och spela Dood ifred. Tills dess ska jag roa mig med att redigera ytterligare två bilder, på dom senaste i arbetsstyrkan på jobbet, så min teamchef Berit blir glad. Och så kanske det blir ett blogginlägg till innan Beckfilmen.


M.

Om inte annat så är det Kempe som har skrivit vinnarlåten :)



PUBLICERAT: 2009-03-15, 23:00:11 | URL: http://meast.blogg.se/
Louise

".. låta Totta låna min mus .." haha ;)



PUBLICERAT: 2009-03-17, 23:33:14 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: