vulnerable -

- En underbar människa <3

I lördags vart det så sent så jag orkade inte blogga. Och på söndagen hade jag fullt upp med Ikea och montering av det vi köpte. Och igår var svärföräldrarna hit i varsin omgång och sen hade jag datorträff med läraren, och efter det var jag så sljut så det blev en dusch och sen sängen. Och min ursäkt idag? Jo jag mår så sjukt jävla dåligt. Började efter massagen jag fick efter jobbet, när jag kom hem. Har mest legat i sängen sen dess med frossa, benssmärta, illamående och sjukt ont i armen/handen som jag klagat över tidigare.

Mita, massösen på jobbet, är kanske den underbaraste människan som finns?!! hon är så jävla trevlig och omtänksam och bara helt genomgod. Hon får en alltid att slappna av och må bra, och hon visar verkligen att hon bryr sig om en. Idag sa hon väldigt många bra saker och visade extra omtanke. Men allt tänker jag inte ta upp här.

I alla fall tog hon sig en titt på min hand och det visade sig att jag har en muskelinflammation, men inte i handen utan uppe i armen vid armbågen typ. Sen tipsade hon om en stödskena som jag borde skaffa för att inte hålla på och vrida på handleden. Och så skrattade hon när jag visade upp kroppstrumpan jag fick på hälsocentralen och kunde inte förstå hur dom kunde ge mig den bara.

Och jag förstår inte heller. Vad är det för fel på Hälsocentralen? Varför kan dom inte undersöka ordentligt och ge dom bästa alternativen? Bara för att jag är ung och fattig eller vadå? När jag var där kände han bara runt handen och handleden, Mita kollade direkt längre upp på armen och hittade fort mitt ömma ställe.. Äh Hälsocentralen suger, men jag ska inte tänka mer på det där, utan glädjas åt vilken underbar massös vi har på jobbet istället. Hon är verkligen toppen-bäst! Och jag rekommenderar henne gärna till er andra som behöver hjälp! Fråga bara!

Det kommer mer uppdatering sen om helgen och bilder mm. Men just nu har jag för ont för att orka skriva, och magen mår inte bra. Ska lägga mig i sängen och slå på någon film.


Marica

Ja, alla dessa måsten. Men jag har inte lagt till något i listan. Utan helt enkelt sagt till mig själv att inte äta godis på två veckor och sen bara på helgen. Och då lär jag mig dämpa all orklöshet med något annat, nyttigare.



PUBLICERAT: 2009-03-10, 19:10:46 | URL: http://ventesimo.blogg.se/
Anonym

Krya på dig! <3 <3 <3



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: