vulnerable -

- Sluta skjuta upp allting

Vet ni förresten hur otroligt frusterande det är att sitta hemma ensam, ha skittråkigt och försöka sluta röka på samma gång? Tur att macken ligger så långt bort (max 10 minuters gångväg) så lata jag inte orkar gå dit och köpa cigg. Har ätit upp allt gott godis nu, nästan alla goda lantchips så Totta får typ inga :S Och snart kommer jag väl gå lös på chokladen som är kvar eller gå och göra popcorn eller något. Det här är HEMSKT jag kommer fan bli 100 kg tung innan det här har gått över :( Den senare halvan av dagen igår och hela dagen idag har jag funderat på om jag verkligen klarar av det här och frågat mig själv om jag ska fråga Totta om vi kanske inte bara ska börja med att trappa ner rejält först, typ max 3 cigg om dagen.. Men än har jag inte sjunkit så lågt att jag vågat fråga.

Men jag har en ond känsla av att första dagen på jobbet på onsdag kommer jag att bryta det här "dumma" nyårslöftet och tigga till mig en cigg av någon. Sen kommer det bli svårt att ljuga för Totta (jag kan inte göra det) så då måste jag åter igen bevisa för honom vilken dålig individ jag är och hur otroligt mentalt svag jag är. Alla skryter jämt med att dom inte ger upp i första taget och sånt, kanske inte jag heller, förutom när det gäller bara mig själv så som tex "nu ska jag gå ner i vikt", "nu ska jag fan i mig träna varje dag och göra mina övningar", "nu ska jag inte röka mer", "jag ska sluta köpa godis" osv.. Någon sån där självdiciplin som alla andra tycks ha, det saknar jag, främst pga min lathet, men kanske också för att jag ger upp saker som känns jobbiga. Jag skjuter upp allting till sista stund och just nu känns viktminskning, bra rygg och icke-rökare som att det kvittar för jag kommer ju inte dö av det än på några år.. Typiskt mig att tänka så. Jag hoppas jag snart kommer ur detta dåliga tänkande och tar tag i mig själv. Speciellt min rygg, det är faktiskt viktigare än min rökning känner jag. Varför ska det bara vara så sjukt tråkigt att träna?

Suck, det här skulle typ bli ett askort inlägg så babblade jag iväg om min dålig självkontroll. Nu ska jag sluta med det och röka tänkte jag skriva, men kom just på mig själv med att jag har slutat... grrrrr. Ta inte ut någon glädje i förskott över att jag har slutat, för jag känner att det här kommer gå åt helvete ganska snart...


Erika

Du skulle bara våga börja röka igen......

Morr.../Erika



PUBLICERAT: 2009-01-04, 22:42:25 | URL: http://eriikan.blogg.se/
Jessie

Men vad du är duktig tjejen som i alla fall försöker. Men jag förstår precis den där känslan du har, om att man nnerst inne vet om att man inte klarar det. Fast, egentligen så tror jag nog att man klarar det bara man innerst bestämmer sig för det. För viljan har man ju, men ibland blir suget för stort och man tänker liksom what the fuck om jag tar en cigg nu eller inte. :p Ta det som det kommer och sjunk inte alltför lågt om det nu inte skulle gå den här gången. Någon gång kommer du att klara av det, och det hoppas jag även att jag gör! :)

Många kramar darling!



PUBLICERAT: 2009-01-05, 00:09:15 | URL: http://jasminek.blogg.se/
Louise

HAHAHAHAHHAHAHAHAHA xD



Men vi ska ju typ börja träna nu! Då kan du få en kick av det - samtidigt som du går ner i vikt - och så behöver du inte den där ciggen som förgråar dina lungor!! :D

wiiiih!



PUBLICERAT: 2009-01-06, 02:38:50 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: