vulnerable -

- Blocketnörd

Jag hade ställt väckarklockan på 7 imorse, för att ringa i tid till förskolan och sjukanmäla mig, eller komma upp i tid om jag skulle dit trots allt. Låg och drog mig ett tag innan jag ringde, kände mig faktiskt bättre, spec i näsan. Men beslöt mig för att vara hemma en dag till, vilket förskolan tyckte var bra. Efter att jag sjukanmält mig ställde jag om klockan på halv tio och somnade om. Det var såå skönt att kunna göra det och sen sova nästan 3 timmar till och vakna utsövd. Dock drömde jag jättekonstiga drömmar, men dom kom jag knappt ihåg efter jag vaknat. Tog mig en varm dusch och sen värmde jag på gårdagens mat och satte mig med den framför ett Ugly Betty avsnitt jag glömt bort.

Avverkade 5 timmar på jobbet och skyndade mig hem. Lagade snabbt ihop bacon, vita bönor och ett stekt ägg, det är ju så simpelt men så jäkla gott! Sen skjutsade jag bort Totta till lägenheten eftersom Jon skulle komma dit och tapetsera fondväggen, och jag brummade vidare och plockade upp Sandra. Sen åkte vi till Therese som flyttat till Granbo :) Mia, Tindra och Mickis var också där, och vi spelade spel och surrade, riktigt kul :)

Nu sitter jag här och spanar in soffbord mm på olika hemsidor samt kollar blocket. Jag har blivit som Jörgen, och blivit en riktigt Blocket-nörd som går in varje dag och kollar om det kommit in något nytt. Dock skiljer det vi söker efter en hel del. Jag tittar efter möbler medan han nog mest håller sig till fordon och sånt där grabbigt..

Imorgon ska jag i alla fall på förskolan, om dom inte protesterar mot det. Jobbigt nog ska dom ha ett s.k. Hasalopp där vi ska vara ute hela dagen och ungarna ska åka skidor och få blåbärssoppa och diplom. Kul ofcourse, men kallt. Väldigt kallt, idag har det ju lägligt nog börjat blåsa kallt också. Och så tror jag inte min förkylning blir bättre av att vara ute så länge. Men jag får kämpa, jag vill inte missa fler dagar av praktiken nu..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: