vulnerable -

- Update

Åh jag har inte ens lust att skriva längre, och bara tanken på att föra över bilder från kameran och sen ladda upp dom här.. NÄE usch. Istället har jag hittat en ny hobby, King.com :D Spelar många lika spel där men favoriten är Pyramiden. dock jävlgit kul att spela Yatzy, Hjärter och Sudoko. Det roliga med Hjärter är att jag äntligen har fattat HELA poängen med det. Förut trodde jag bara det handlade om att följa färg och inte ta sticken, men efter lite spelande, och Tottas överlägsna glänsande om reglerna har jag nu förstått att man bara ska undvika att ta sticken med hjärter och spader dam i :P Åh så mycket enklare det blev att vinna då! :P

Annars var helgen i Tännäs sypermysig,
förutom söndagen då jag vaknade upp och hela rummet snurrade för mig. Vet inte vad som var fel men efter 2 vakna timmar spydde jag upp Loranga + galla. Ingen annan mådde skit så jag misstänker nästan Lorangan då jag var den enda som drack av den. Var inte bakis i alla fall kan jag lova!

Igår tog jag och Totta itu med städningen efter våra inneboenden. Jag dammade, dammsög och så medan Totta åkte på att skura. Jag hatar att skura och kommer in i det längsta att undvika det! Orsaken är enkel;
1. Jag får svinont i ryggen
2. Totta tycker att jag gör fel, dvs har för "mycket" vatten osv.. (kanske är jag det med flit)
3. När man kommer till en kladdfläck brukar det alltid ligga hårstrån i dessa som sedan släpas runt på govlet under resten av skurningen, IRRITERSAMT!
4. När jag hade praktik på Starlanders fick jag ALLTID skura golvet varje kväll, under vårtiden, vilket innebär GRUS till förbannelse, LERA, och stengolv som ALLTID ser skitiga ut. Efter den terminen har jag aldrig mer velat skura..

Hur som helst var det jävligt svårt att få bort alla katt-och hundhår från alla möbler. Och nu fattar jag varför Tottas mamma inte är så positiv till svarta möbler, FY FAN vad dammiga dom kan bli, och hur omöjligt det är att få bort djurhår från dom :S Nåja, nu är hemmet skinande rent :)


Louise

hehe du dricker så ofta så du blir bakis när du inte dricker ;)



PUBLICERAT: 2009-04-24, 00:01:11 | URL: http://lphant.blogg.se/
Louise

Btw, jag tycker typ om att skura... :O



PUBLICERAT: 2009-04-24, 00:02:55 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: