vulnerable -

- Trasig dator

Ja ursäkta mig och min sjukt dåliga uppdatering här, men det beror på att min förbannade dator bestämde sig för att sluta fungera i torsdags. Jag bloggade ju alldeles innan jag stack iväg på jobbet och då var den som vanligt. När jag kom hem på eftermiddagen var hela skärmen svart, så jag trodde den hamnat i något viloläge eller något. Så jag startade om den men skrämen förblev svart. Men när jag vinklade skärmen i ljuset såg jag att den var på, och att bakgrunden och allt fanns där bakom det svarta. Allting på datorn går att göra, det är bara lite svårt när man knappt ser något..

Efter mycket om och men insåg jag att fläkten har gått sönder, och förmodligen orkar datorn inte ge tillräckligt med energi för att ljusa upp skärmen. Eller något sånt, vad vet jag? Jag har i alla fall lyckats rädda över alla bilder till min externa hårddisk, men vad ska jag göra nu då? Är säkert jöttedyrt att få en ny fläkt installerad, plus att det nog kommer ta flera veckor innan jag får tillbaka den :(

Jag kan ju vara glad att alla uppgifter till fotokursen är klara, men fotouppgiften till jobbet då!? Hur fan ska jag göra nu när hälften av bilderna är klara, men dom andra inte är det och jag behöver Photoshop för att kunna göra klart dom? Får nog övertala Totta till att få installera Photoshop på hans dator, annars är det kört!

Sen hade jag en idé om julkort som jag skulle göra, och en julklapp med för den delen som inkluderade att skriva ut bilder. Det känns mörkt just nu, när det gäller datorn. Nu kommer jag väl antingen få lägga ut alla mina pengar på att fixa datron jag har, eller behöva köpa en ny och istället ge upp planen på en systemkamera som jag gått och drömt om :(
Jävla skit alltså.. Häromdagen när jag skrev inlägget om hur bra allting går just nu, då var det som att Gud läste det och var tvungen att ta ner mig på jorden igen och få mig att återigen börja tvivla på att jag någon gång kunde ha flyt, utan att någonting skulle gå emot mig.  Tack för den fina påminnelsen, jag ska aldrig tvivla en sekund igen på att saker kan gå precis som jag vill, jag lovar!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: