vulnerable -

Torsdag 20 september

Idag vart det full fart när jag vaknade kl 8 och såg att Helena hade skrivit om undrat om vi skulle gå på kyrkis. Tvättade håret, smink och på med kläder på Ronja sen gick vi iväg mot kyrkis. Men när vi kom dit var det givetvis stängt just idag.. SUCK. Då gick vi hem till oss istället så kom Jon, Helena och Maj&Rut hit och lekte istället :)
 
Sen vid 11 for vi in till stan. Gick till mäklaren för att fixa med några papper, sen skulle vi möta upp Sandra och Hanna och gå på Öppna förskolan men då var det fullt där.. Väldigt kallt ute så vi var inte så sugna på att vara ute heller. Men Totta ringde upp till ÖF och frågade hur det såg ut och just då var två familjer på väg därifrån så vi fick komma upp :) Ronja och Hanna röjde, fast på varsitt håll. Än är de inte så intresserade av varandra, bara varandras leksaker ;) Ronja är ju dock lite för "snäll" och bryr sig inte när andra barn tar saker av henne. Inte heller bryr hon sig i om dom bankar saker i hvudet på henne eller så.. Skönt att hon håller humöret men man vill ju inte att alla ska kunna köra över henne när hon blir större.. Men viljan och humöret kanske växer fram så smånigom ;)
 
Efter 1 blev det sångstund och sen fick tjejerna lite mat. Sen fick Ronja välling och somnade i vagnen. Gick en sväng på stan och letade efter fleeceoverall, men det finns tydligen inte i så stora storlekar. Fick tips att köpa ullunderställ att ha i vagnen när Ronja ska sova och det vil jag ju ha, men vad fan en ulloverall kostar 500 kr på POP.. Liiite dyrt för en fattig Madde.. Får leta lite efter begagnad istället..
 
Var ner på Sydilla och hämtade ut två tyger jag beställt, fina röda sniglar och lila gulligt tyg :) Sen handlade vi lite på Coop till middagen, sen tog vi bussen hem. Hemma började jag direkt med maten då jag var så hungrig, hade bara fått i mig två mackor imorse!! Blev tacogratäng idag som ni kanske såg ;) Svingott! Ronja fick först spagetti&köttfärssås som hon ratade, och medan vi åt fick hon citron, druvor och gurka att mumsa på, och det gjorde hon också :) Så pass mycket att hon behövde ett bad efteråt så Totta tappade upp och badade med henne ett bra tag.
 
Under tiden diskade och städade jag i köket.. Inte ett dugg kul, men så skönt när det är gjort. Jag avskyr att inte ha rent överallt. Fick något ticks för drygt 1 år sen (vissa kallar det att boa inför bebis) som höll i sig, och har svårt att se att jag kommer sluta med det. Innan det var jag omöjlig och orkade inte ens ställa ner min disk i diskmaskinen ;) Likadant gör jag med Ronjas leksaker varje kväll, jag behöver ju inte plocka ihop dom i lådan då de ändå inte är i vägen och ändå ska lekas med nästa dag, men jag gör det ändå, så det får vara lite fint på kvällarna ;)
 
Efter bad och lite lek gjorde jag mannagrynsgröt till Ronja som jag serverade med socker och kanel, men hon tyckte ändå inte om det :( Sen blev hon så grinig så vi tvättade av henne, borstade tänderna läste bara två Wille-böcker och sen fick hon lägga sig. Slurpade i sig mycket välling men sen sov hon så sött :) Jobbigt dag, eller var det kanske för att hon var vaken ett tag inatt igen? :P
 
Nu har jag spenderat flera timmar vid datorn och tänkt att jag ska sy eller i alla fall rita av mönster "snart", nu känns det dock som att jag bara vill kolla på lite serie och softa i soffan.. :)
 
Nej, hon fick inte åka så, men hon ville :P

 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: