vulnerable -

Tisdag 18 september

Igår natt var inte så kul. Ronja vaknade vid 1 och vägrade somna om efter att jag matat henne, först tog Totta henne och försökte mata och söva henne, sen gick han med henne till vardagsrummet så hon fick leka av sig/bli trött, men det hjälpte inte heller, då fick jag ta över då var klockan typ 3. Försökte med mer mat men hon vägrade. Sen började jag gunga sängen och då låg hon still och efter kanske 20 minuter somnade hon. PUST vad jobbig natten blev. Sen vaknade hon igen kl 7 och tyckte det var morgon, fastän hon såg så trött ut. Klev upp då och stökade på, gav henne gröt som hon inte ville äta. Efter 8 var all disk undanstökad och jag var helt död så då gick jag och la mig igen medan Totta tog hand om Ronja. Halv sov fram till 9 då Totta skulle gå ut med Ronja i vagnen och ville ha lite hjälp.
 
Jag åt lite, tog en dusch men sen tänkte jag försöka sova lite mer men det gick fan inte. Vid halv 12 gav jag upp och sminkade mig och åt lunch. Sen vid halv 1 kom Totta upp med Ronja som just vaknat, snacka om att ha sovit länge, drygt 3 timmar :)  Hon hade sovit i vagnen ute på Duddas altan medan Totta satt inne hos Dudda och spelade på hans dator ;) Vi gav Ronja lite mat som hon knappt ville ha, och sen for vi iväg på Babysim.
 
Jag badade inte idag som sagt eftersom jag kände mig sjuk fortfarande. Men då hade jag ju möjlighet att både filma och ta kort på Ronja medan hon simmade, plaskade och dök :) Hon är så himla duktig min badtjej :) Jag är så glad att hon tycker det är så kul att bada, man riktigt ser hur hon njuter varje sekund :) Och fast hon får kallsupar så hostar hon bara och plaskar vidare :) De fick prova att dyka idag med, Totta gjorde två dyk men jag tyckte inte de dök ner så långt, Ronja doppade knappt hela huvudet ;) Nåja, nästa vecka ska jag testa och dyka med henne. De fick även lära sig ett grepp där man har barnet på ryggen och simmar omkring, det fick vi lära oss på gamla babysimmet också visserligen men Ronja gillade det :) På slutet ville Ronja promt ha en badring att flyta i och när hon snott en och Totta hett henne i den så flöt hon omkring så fint att Totta inte ens behövde hålla i henne.
 
Efter badet åkte vi på Maxi och handlade lite mat, sen hem och försökte lägga Ronja som än en gång krånglade. Till sist tog Totta henne i vagnen igen. Dock väckte han henne vid halv fem för vi vill inte att hon ska sova för länge på eftermiddagen så hon blir omöjlig att lägga sen. Totta gjorde middag till oss medan jag matade Ronja med yoghurt som hon rynkade på näsan åt. Vi åt stekt kassler i någon jättesalt mildaculinessås med inte tillräckligt kokt potatis till. Men man lär av "misstag", så nästa gång blandar vi ut med grädde eller mjölk eller kanske creme fraiche så blir det bättre :) Det var ju gott förutom att det var alldeles för salt smak!
 
Efter middagen fick Ronja ett bad sen for hon fram och tillbaka med gåvagnen. Sen läste vi och la Ronja. Sen hade jag och Totta myskväll, vi skulle titta på film men jag var alldeles för trött för att orka hänga med så vi slog på HIMYM och åt gott kvällsfika, surdegsbröd med ost&gurka, Ronjas vindruvor (ja hon fick typ 3 till middagen sen åt vi upp resten av förpackningen till kvällsfikat), och varm oboy :) Sen vaknade vi båda av att vi hade somnat till ett avsnitt så då klev vi upp och la oss i sängen istället och sov så gott. Ronja vaknade vid 3 och åt, men somnade TACK OCH LOV om sen.
 
Här har Ronja just hamnat i badet och glädjeskvätter :)

Karusellgreppet i magläge

Sjunger "hjulen på bussen" och sista versen går "barnen på bussen säger wäwäwäwäw" och då ska man plaska med händerna på vattenytan, gissa vem som älskar den versen? :P

Vet inte vad det var för fel igår, men jättemånga kort blev suddiga och jag märkte det ju, men visste inte vad som var fel då man inte kan välja fokus själv utan det ska den ju kunna avgöra till stor del själv.
Mot slutet var de bättre i alla fall..

Här sjunger de blinka lilla stjärna och får ligga i mysläge,
varje gång vi gjort denna övning så försöker Ronja alltid ta den ena av madrasserna, sötnöt :)

Okej hon ser inte glad ut, men hon var det :P

Hittade massa roliga ringar


Simringen var som sagt populär, även plastgrodan hon tuggar på ;)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: