vulnerable -

Söndag 9 september

I söndags vakande vi redan vid 7, men jag var så fruktansvärt trött så jag låg på soffan och slöade medan Ronja lekte på golvet ;) Efter ett tag fick hon gröt och även denna gång åt hon bra :) Men sen började hon verka trött så jag la henne redan vid 10, men den lilla damen ville inte sova då inte, tror jag försökte få henne att somna i 1,5 timmar.. Sen sov hon ett kort tag och jag passade på att duscha och äta. Hon vaknade och fick lunch, även denna gång köttfärssåsen som  hon åt :) Sen åkte vi på Maxi och handlade till middagen. Tänkte köpa mer av barnmaten hon gillade, men självklart var just DEN slut :( Köpte en från 5 månader som hette sötpotatis och nötkött, som också var utan bitar. Hon fick den sen till middag och åt faktiskt även av den :)
 
Efter vi handlat och så fick Ronja lägga sig igen och sova. Sen efter 14 kom Carro, Jörgen och barnen hit för att övernatta :D dom drog fram alla leksaker och efter ett tag vaknade även Ronja. Hon sken upp när hon såg att det var barn här, men sen satt hon bara på golvet och kikade medan de gick och hämtade alla möjliga leksaker till henne :) Efter ett tag hade hon dock piggnat till och var i full fart med att busa med dom :) Isabelle hittade Ronjas napplåda så hon gav Ronja en napp, och då stoppade hon den i munnen och kröp omkring, såg jättekonstigt ut att se henne med napp :) Hon fick även sin snuttis efter ett tag och då stoppade hon den i munnen och kröp iväg, såg ut som en katt som bär sin unge i nackskinnet :P
 
Jag började med maten, mjölkfri renskavsgryta och äppelpaj till efterrätt :) Vi åt och så kom Dudda upp med Arrak en stund. Efter maten gick vi ut allihopa och lekte i lekparkerna på vår gård. Jörgen byggde på i sandlådan, sen kom Ronjzillas och demolerade hela hans bygge haha ;)
 
Sen gick vi in, Ronja fick gröt och bad sen la jag henne, medan Carro la sina hjärtegull. Jörgen gick till Mikko och hälsade på han. Jag och Carro satt och snackade skit resten av kvällen ;) Ronja vakande till vid 10 men nöjde sig med att få snuttisen, sen när vi gick och la oss vid 1 vaknade hon och fick mat, sen sov hon till 7, nöjd mamma! :)
 


VI SAKNAR DOM REDAN <3




Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: