vulnerable -

Måndag 3 september

Jag var vaken med Ronja ett tag, sen somnade hon om efter 7. Då passade jag på att duscha och sen sminka mig och äta. Totta drog till tandläkaren men kom tillbaka rätt fort då han hade tagit fel dag :P Ronja vaknade bara efter ett tag så vid halv 11 bestämde vi oss för att försöka få henne att sova i vagnen, gick en promenad i regnet men till sist somnade hon, då gick vi till Dudda och Nang som bjöd på thaimat till lunch. ASGOD Pad thai och en annan rätt, fatta hur gott det är.. Skulle kunna äta det varje dag tror jag ;)
 
Sen gick vi hem och jag fortsatte sy på badrocken, Helena kom förbi och lämnade Hedda som vi nu är hundvakt till hela veckan då de är på semester... Sen packade vi in oss i bilen och for till Lit för att kika på ytterligare ett hus. Det här huset var dock intressant.. Men man undrar ju om man verkligen vill bo i Lit.. Helst av allt vill jag bo kvar i Lugnvik fast i hus, annars i Ås, eller köpa mamma & pappas hus i Ope och rusta upp det. Men dom pengarna finns inte, så man må ju söka sig ut mot ställen som Lit.. Finns ju ännu billigare ställen med, men jag skulle vägra att tex bo i Svenstavik, Gällö eller Stugun.. Markus kom och mötte upp oss efter visningen då han skulle köpa några fälgar av Totta så blev lite snack med honom. Sen tog vi en promenad runt området då vår lilla Törnrosa inte verkade ha några planer på att vakna..
 
For sen hem och då kom Tottas pappa förbi och hälsade på :) Sen åt vi thaimat igen, vi fick med oss resterna från Nang, och inte så lite heller, jag har fortfarande kvar :D Efter det tog Totta och Ronja ett bad och jag gick ut med Hedda. Då mötte jag David och Hagge som också var ute och gick så jag stannade och surrade med dom i typ 1 timme.. När jag kom hem igen sov Ronja och jag satte mig och sydde äntligen klart badrocken.. Ritade av något mer mönster och så men sen tog tröttheten över och jag la mig i vardagsrummet på madrassen bredvid Totta och somnade så gott. Tyvärr funkade inte vårt expriment så bra, och på ett sätt sprack min teori om att Ronja bara vaknar kl 6 när Totta sover hemma.. Men vi fortsätter testa, inatt ska Totta sova själv ute i vardagsrummet och jag inne hos Ronja, så får vi se hur hon sover då. Det är nämligen så att jag lagt märke till att så fort Totta jobbar borta så sover Ronja till halv åtta - åtta om morgonen, men så fort han sover hemma så vaknar hon före 6.. Det är inte okej tycker jag för det blir så svårt att få in schysta rutiner för dagen då.. Så nu ska vi testa oss fram och se vad det beror på att hon vaknar så olika, och blir det inte bättre med hennes sömn får hon nog flytta in i ett eget rum då hon är så sjukt lättväckt.. 
 




Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: