vulnerable -

Lördag 15 september

Totta kom hem efter 9 och då hade jag hunnit klä på Ronja, gett hon gröt, tvättat bort mitt smink och var redo att hoppa in i duschen. Totta tog Ronja och gick ner till Dudda en snabbis för att säga hejdå till Nang. Sen åkte vi iväg på apoteket i Lillänge. Jag köpte mer Inotyolsalva till Ronja och vitamintabletter till mig. sen for vi på barnens hus för att köpa större Tomme tippie nappflaskor och nappar till dom. De vi haft har bara rymt 260 ml så man kan aldrig göra så mycket välling som behövs vid nattning osv. Nu köpte vi 2 st som rymmer 340 ml :) Blev även så att Ronja fick en stor taggig röd boll och en liten taggig lila boll och en regnbågsfärgad sprialgrej som man ska ha i trappor.. Nä vi har inga trappor men Ronja tycker den var rolig att leka med i alla fall :P
 
Sen for vi på Maxi och handlade lite välling bla. Nu har vi bytt välling igen och ger henne numera Sempers fullkornsvälling från 8 månader. Lika gott verkar Ronja tycka :) Fullkorn ska ju mätta mer och sen har majs en förmåga att stoppa upp magen så blir bättre att ge denna hoppas vi. For hem och la Ronja som slocknat i bilen, tur nog somnade hon fort i sin säng :) Jag gick ut på gården då Helena var här ute med barnen. Satt och pratade med henne i en timme tror jag när Totta och nyvaken Ronja kom ut :) Så fick hon dra på sig överdragsbyxorna, vindjackan och stövlar och sen lekte hon med Maj i sandlådan. Maj vart så glad att Ronja kom och lekte med henne då hon hade längtat efter att få leka med Ronja. Vet inte om jag skrivit det, men Ronja har ju fått sitt första smeknamn, för ganska länge sen, och det är "Nonna" som Majsan brukade kalla henne för att hon inte kan säga R. Nu har hon dock lärt sig att säga J så nu kallar hon henne för "Jonna".. Jag föredrar Nonna :P
 
Efter ett tag blev Ronja grinig (jo hon var ju sjuk också, men mycket piggare idag än igår, mest bara snorig) och vi misstänkte att hon var hungrig så vi gick in, Helena och barnen gick hem. Ronja fick spagetti&köttfärssåsburk igen och åt bra i början. Sen blir hon less eller mätt? Vem vet.. Sen skulle vi ge henne de nya leksakerna och då upptäckte vi att den lila bollen var en "discoboll" som blinkade i rött och blått och man studsade den en gång i marken. Ronja tyckte såklart det var jätteroligt så vi tog fram tunneln och rullade in bollen där och hon följde efter och satt där inne och hade lite disco då :P
 
Sen skulle Ronja sova och än en gång var hon omöjlig att få att somna i sin säng så Totta gick ut och gick med henne, då somnade hon på en gång. Jag började med middagen som blev spagetti och köttfärssås, mums! Efter middagen gick jag ner till Helena. Tanken var att vi skulle fixa en facebooksida till henne för hennes tavlor mm, men så var Kristina där och hade massa roliga saker att berätta om, och sen kom Madde Graff över då hon och Kristina skulle ut. Sen kom ytterligare en tjej, Sara, som skulle skjusta in dom, men vi lyckades hålla kvar dom länge med vårt snack. Till sist skjutsade i alla fall Sara i Kristina, men Madde hon hade ändrat sig och stannade kvar med mig och Helena. Vi satt uppe till 4 inatt och pratade om allt möjligt. SÅ JÄVLA ROLIGT OCH TREVLGT!! :) Man behöver verkligen komma bort lite ibland och bara få vara och snacka med sina tjejkompisar! Nä, sjukt bra kväll, hoppas vi kan göra något liknande snart igen!
 

 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: